Markoff's blog - dennik z Ciny 2011-2016 a cestopis z Azie 2010-2011

Politickysupermarket.sk = zmanipulovana propaganda OKS

Rozne - 25.05.2006 - Markoff

Vcera po prichode z prace ma cakala na ICQ sprava od Rony-ho o dotazniku na vyplnenie, ktory mi ma poradit ktora slovenska politicka strana je pre mna vhodna (20 otazok). Kedze som tento test absolvoval nedavno k mojej spokojnosti v Cesku (vid nizsie), velmi som sa potesil ze konecne cosi podobne spravil niekto aj u nas, informoval o tom napr. Dusoft.

Takze startujeme, pre zaciatok zhrnutie marketingovych kanalov:
1. ICQ
2. web
3. TV noviny JOJ
4. e-mail

Moja povodna sprava z ICQ 6.5.2006:
"takyto dotaznik mi chyba na slovensku, nevies ze by niekde bol? inak mi vyslo SNK 74%, KDU-CSL 66%, ODS 66%, SZ 57% a ako posledne CSSD 44% a KSCM 31% takze som obstal v nechuti ko komousom/socanom :-) aj som k tomu napisal komentar tu"

Aky je vysledny dojem zo slovenskeho testu po jeho absolvovani? Uz pocas testu su jasne viditelne ucelove otazky veduce k poradeniu jednoznacnych stran (jasne viditelne je to napr. u programu KDH - interrupcie, zmluva o vyhrade svedomia...). Zaujme taktiez ze ako vysledok, ako strana ktora by vam mala najviac vyhovovat nedostanete percentualne vyjadrenu hodnotu, ktoru dostanete az u stran na dalsich miestach.

Tak ako som bol spokojny u ceskeho dotaznika, kde boli jednoznacne otazky s dobre formulovanymi odpovedami na ktore nebol vacsi problem odpovedat som na Slovensku mierne zakysol a musel rozmyslat nad tym ktory variant odpovede zvolit, aby mi na zaver vysla ta spravna strana ktoru naozaj chcem volit a nie nejaka lavicova blbost.

Vzhladom k tomu, ze som test preposlal znamym a informoval sa este u dalsich ludi musim bohuzial konstatovat, ze ak vam vysla v teste Obcianska konzervativna strana ignorujte tento reklamny banner a vsimajte si az tabulku nizsie (ale velku doveru k nej radsej taktiez nepoberajte).

Z cca 10 ludi co som sa pytal (Praha, KE, BA...) totiz len jednemu vysla ina strana ako OKS co ma vedie k jasnemu presvedceniu ze vysledky dotazniku su zmanipulovane v prospech pravicovej pidistrany par akademikov OKS o ktorej niektori znami ktori test vyplnili nemali ani sajnu a pytali sa ma co to vlastne je ta OKS.

Musim smutne konstatovat, ze ak za tym stoji priamo OKS je to velmi nestastny projekt propagacie ich strany, ked sa uz nedokazu propagovat ludskou recou, co by som im ako ich sympatizant doprial, maju aj dobry program. Ak za tym stoja podporovatelia OKS, co tak ci onak stoja, kedze Nadacia F.A. Hayeka nie je nic ine ako zoskupenie pravicovych teoretikov s jasnou podporou OKS, KDH a SDKU, ktori vam ako vysledok testu len velmi neochotne ponuknu lavicovu realitu.

Otazky a odpovede v dotazniku su formulovane velmi nepresne a ako volic sa nemozem jednoznacne rozhodnut pre niektoru z nich, takyto problem som u ceskeho dotaznika nemal resp. nebol urcite tak vypukly ako u slovenskeho paskvilu.

Nechce sa mi verit ze by prakticky vsetci znami boli taki ortodoxni konzervativni praviciari (vr. mna) ze by sa im hodila na volbu jednoznacne OKS a ziadnemu z nich ani KDH ci aspon SDKU, toto proste nie je mozne, tieto strany su si programovo tak blizke ze sa musia medzi sebou aspon obcas zamienat a obzvlast u liberalnejsieho volica je ocakavane ze mu vyjde ako vitaz SDKU a nie konzervativne OKS/KDH.

Navyse mi v celej ankete znacne chyba otazka:
Doverujete politickym stranam na jedno pouzitie ktore vznikaju pred kazdymi volbami?
a) Nie, nech sa strcia
b) Uvazujem aj nad nimi

Podla subjektivnej formulacie odpovedi je asi kazdemu jasne ktoru volbu by som zaskrtol (A), kedze naozaj mi zostava rozum stat pri mojom vysledku:
1. OKS xx% - OK, ocakavane aj ked konzervativec nie som co sa medzinarodnej politiky tyka,
2. Nadej 86% - WTF?,
3. SDKU 54% - len 54 percent?!,
4. SF 52% - WTF?

Vazne nechapem ako sa do mojho pravicoveho vyberu OKS a SDKU prip. KDH mohli dostat pseudopravicove avsak v skutocnosti skor lavicove strany Nadej (Malcharek/Lintner) a SF (Martinakova) na jedno pouzitie zname este pred svojim vstupom do parlamentu v prvom pripade tunelovanim SACR a bratrickovanim s vyvlastnovacim komousom Ruskom, v druhom pripade pochybnym financovanim strany s nezodpovedanou billboardovou otazkou, podporou petrzalskeho bastarda ci najnovsie zapisnicou o korupcii.

Ako ukazkova pikoska o stupidite otazok v dotazniku jedna z nich:
Aký je váš postoj k minimálnej mzde?
a/ Som za zvýšenie minimálnej mzdy
b/ Neviem, prípadne mi vyhovuje súčasný stav
c/ Som za zrušenie alebo výrazné zníženie minimálnej mzdy

Pokial budu na Slovensku normalne platy, nizka nezamestnanost a minimalnu mzdu nebude nikto poberat resp. bude slabo platena praca z ktorej sa neda vyzit prakticky minulostou potom suhlasim s jej zrusenim. Dovtedy musia vsak platy na Slovensku a rovnako tak minimalna mzda vyrazne rast, aby stupla zivotna uroven Slovakov, taktiez hodnota ich prace a mohli sme si dovolit zrusit min. mzdu a mali tu trhove prostredie. Nakoniec som teda zvolil B, aj ked blizsie je mi A aj C, ale tie si navzajom odporuju a podla Ackovej odpovede by som bol podla testu laviciar a podla Cecka zase praviciar, aj ked realita je taka ze som praviciar ktory vsak vie aka je slovenska platova realita a aka extremne vysoka nezamestnanost tu je - zatial proste nie je priestor na zrusenie min. mzdy, aby si hodnotu prace vyriesili zamestnanci so zamestnavatelmi sami na trhu neovplyvnenom vysokou nezamestnanostou, kedy nemoze zamestnavatel pouzit ako vystrahu padaka.

Detto otazka o nezamestnanosti - na Slovensku je taka obrovska nezamestnanost (15-16%), ze ju musi aktivne znizovat aj stat a zaroven zlepsovat podnikatelske prostredie. Toto sa nijak navzajom nevylucuje, smerovanie testu je vsak opat jasne - uloha statu je hodna laviciara a podnikatelske prostredie zase praviciara.

Po takomto biednom teste a este biednejsich vysledkoch som si naschval spravil test coby socialisticky liberalny volic SMER bez narodnej orientacie (!) a vyslo mi:
1. SNS,
2. KSS 84%,
3. D (HZD?) 79%,
4. SMER 77%,
5. HZDS 72%,
6. OKS 51%.

Co k tomu dodat, ked niekto k takymto stranam a socialistickemu liberalnemu volicovi da na posl. miesto OKS (aj negativna reklama je reklama, vsakze?), ktore tam vobec nema co hladat a ked uz to malo byt socanske, tak tam malo byt SF/ANO ci ine zname strany, tak je asi jasne co si mozem mysliet o spravnosti pouzitej metodiky pre odporucanie stran a ze vedomosti danych chlapcov z Nadacie F.A. Hayeka su pravdepodobne co sa politickych vyhlaseni a programov jednotlivych stran vyssie nez ich, ked tam tresnu taku sprostost pravdepodobne po precitani si programov jednotlivych stran bez ohladu na realne kroky a vyhlasenia ich predstavitelov ktorymi lakaju volicov, kedy napr. SF sa mozno programom prezentuje ako pravicova strana avsak dlhodobymi vyhlaseniami svojich predstavitelov je to min. stredolava az lavicova strana.

Na zaver este pre tych, ktori nemaju nadalej tusaka co je to OKS prepis mojho vysvetlenia z ICQ:
"OKS je predsa byvala rozdelena DS - Sebej, Zajac a spol., ich napady ukradla SDKU a stale ich vykrada v reformach."
- Preco sa nezjednotia?
"Lebo ich Kanik znicil, vzal stranu, vytrel si nou zadok, pouzil ako vytah na ministerske kreslo, predal SDKU aby mala znacku SDKU-DS a teraz Kanika vykopli. Boli dve frakcie, jedna proSDKU, druha protiSDKU, Kanik tamtych vysachoval, tak vznikla OKS, DS isla pod kridla SDKU, znacku DS vlastni teraz SDKU a tazko s tym nieco spravit, realne mala sice slabe percenta, ale bola to reformna strana s dlhou historiou."

Cely dotaznik je v skutocnosti propagandou pravicovych stran (niet sa co divit pri Nadacii F.A. Hayeka), kedy extremne propaguje spomedzi nich stranu OKS bez realnych sanci na vstup do parlamentu a nedava volicovi realne vysledky, obzvlast viditelne je to u lavicoveho volica SMER, ktoremu tlaci do hlavy nacionalisticku SNS a komoussku KSS a popri nich ruku v ruke nezabudne na 6. mieste prihodit extremne pravicovu OKS. Ten vas dotaznik je na smiech, ak mate kusok koze na tvari tak by ste ho mali pozastavit a radsej nerobit takto dalej negativnu reklamu OKS, do parlamentu jej nepomozete a znechutite ju este aj tym ktori ju chceli volit aspon z principu ze uz nechcu volit mensie zlo, ale ked vidia ze sa sklzava k takymto podpasovym praktikam znechucuje sa im uz aj OKS.

PS: Kde je metodika, kde by som sa dozvedel ktora otazka a odpoved ktoru stranu preferuje a aka je vaha odpovedi? Bez nej je cely vas dotaznik len propagandisticky zvast pre OKS.

PPS: Nebojte sa, ludom ktori sa so mnou bavili o tom co je vlastne OKS, som im ju dostatocne znechutil, ze sa jej im dostalo v zmanipulovanom prieskume a posilnil ich vieru nech uz vazne radsej nikomu neveria.

PPPS: Otazne je ci je vobec OKS politicka strana, kedze politicku stranu robi politickou ucast na politike a realny dosah na riadenie statu a nie ze je to nejaky zaujmovy kruzok diskutujucich akademikov bez moznosti sa dostat do parlamentu a realne ovplyvnit zivot volicov, ktori by sa ich aj odvazili volit, kedze program sa im paci ale ich sanca ho realne splnit je nulova a tak vlastne ako keby nebol, pretoze pokym neponuknu realny program tak sa realne do parlamentu nedostanu a realne prakticky nic neovplyvnia a tak je predsa len v parlamentnych volbach asi lepsie volit skutocne politicke strany s realistickymi programami a spravanim sa k volicovi, ktore sa za jeho hlas budu snazit aj nieco realne zmenit a jeho hlas neprepadne v prospech silnejsich stran (jedine cim sa takyto volic bez zmyslu pre realitu (voli stranu ktorej program sa mu paci ale ktora ho v skutocnosti nikdy nerealizuje) moze utesovat je ze zdvihne volebne kvorum a tak pritazi komunistom, ktori budu potrebovat o to viac hlasov aby prekrocili 5% hranicu na vstup do parlamentu).

>> Novsi - Polovica Slovákov nepozná osobne žiadnu pravú ryšovlásku
<< Starsi - Ako vytocit zamestnanca McDonald's alebo mali ste uz hranolky bez soli, Sproke a Fry Dog?

Komentarov: 19

cernanka
Dnes som chcela ten test urobit znovu, s ucelovo zmenenymi odpovedami. Vdaka za usetrenie namahy.

Je to skoda, ale mna tiez napadlo nieco podobne ako teba.
25.05.2006 - 21:31
Yanui
Jedna vec je, ze propraviciarska reklama pod znackou Nadacie F.A.Hayeka je v poriadku. Preco nie? Dali tam svoje velke logo, vsjo jasno! ;-) (Mimochodom, preco si aj lavica nieco take neurobi? Zeby na to nemala dostatok kvalifikovanych odbornikov?) Druha vec je, ze zverejnena metodika by potesila.
Ad PPPS: Ak SDKU vykradla reformy OKS a (zdeformovane) ich pustila do praxe, kludne mozeme hovorit, ze OKS ma celkom slusny dosah na realny zivot ludi.
25.05.2006 - 22:41
rony
ako pise Yanui, stranka ma jednoznacne definovaneho povodcu, tak co vlastne kritizujes? ;-) fakt, ze si zamer ankety prehliadol az po tom, ako som mal k tomu poznamku? Alebo ocakavas nestrannost, ci ako vlastne? :-) Nerozumiem presne o co ti v kritike vlastne ide :-)
Tvrdis, ze ide o reklamu OKS pretoze si urobil nizkorozpoctovy prieskum vysledkov, pricom si zotrel moj vysledok (vid. svoj icq log), kde som ti oznamil, ze OKS v mojich vysledkoch nema vyznacne postavenie ;-)
Anketa neprejudikuje zvolitelnost. Iba naznacuje zosuladenost odpovedi na anketove otazky s volebnymi programami. To, ze je toneprekonatelny objav hodny kritiky je podivuhodne ;-) Alebo inak: hovoris o veciach v dojme, ze to nikto neodhali, ked sa za to nezasadis svojimi odhaleniami ;-)
Mylim sa alebo nie? ;-)
26.05.2006 - 09:42
xxc
Ked som minule upozornoval, ze OKS je strana zidov, tak bol moj prispevok zmazany :-) Taketo ankety tiez patria k propagande. Mne tiez vyslo v ankete OKS. Cele je to hlupost, lebo ked ma OKS v programe "slobodného občana v slobodnej spoločnosti,", ako je potom mozne, ze prave oni navrhli zakon a pretlacili jeho schvalenie, aby sa ani nemohlo slobodne mysliet a skumat napr. holokaust? Takymito zakonmi mozu pokracovat dalej, az nas budu zatvarat za to, co si myslime.. :-)
26.05.2006 - 10:01
charon
1.) ak bol test zamerany na polarizaciu pravicoveho a lavicoveho volica, potom necudo ze vela ludom vyslo oks, pretoze aj tie najpravicovejsie strany u nas su v skutocnosti len dakde v strede. asi jedina naozaj pravicova je oks.

2.) prepac, neviem, ale mam dojem ze celkom nechapes minimalnu mzdu? min.mzda nie je nastroj zvysovania vykonu ekonomiky/zivotnej urovne, ale nastroj vyrovnavania socialnych rozdielov. zvysovanie minimalnej mzdy priamo zapricinuje zvysenie nezamestnanosti a inflacie, podporuje ciernu pracu a diskriminaciu. min.mzda je cisto populisticke zriadenie, nema ziaden priaznivy ucinok. ak vies dokazat opak, rad sa poucim.

3.) nechapem co je prekvapive na tom, ze pravicovy hayekov institut nahrava pravicovym stranam (podobne ako ze katolicka cirkev nahrava stranam s katolickym programom).
26.05.2006 - 15:51
Markoff
yanui - v poriadku to nie je ked tam chodia manipulacie neznali ludia ktori cakaju ze sa dozvedia nejaku radu a nie propagaciu pravicovych stran obzvlast OKS

rony - ano, ocakavam nestrannost, alebo ked uz nie tak nie taku do oci bijucu propagandu OKS, odporucam precitat clanok kde pisem:
"Z cca 10 ludi co som sa pytal (Praha, KE, BA...) totiz len jednemu vysla ina strana ako OKS" - hadaj kto je ten jeden?

napisal som clanok pre kopec ludi co tu anketu navstivia a nejaka Nadacia F.A.Hayeka im nic nehovori, tak ako im nic nehovori nejaka OKS, ak s tym mas problem odporucam ist si citat inde ked ti to tu nevyhovuje, ja tiez u teba nekomentujem niektore tvoje "objavne" clanky, ale dufam ze si tvoje ego u mna dobre zaonanovalo a mas dobry pocit, doprajem ti ho

xxc - vynimocne suhlas, aj ked tie hlupe konstatovania o zidoch by si si mohol odpustit

charon - 1) nevidim ziadny zasadny rozdiel v pravicovosti OKS, KDH a prip. aj SDKU, len s tym rozdielom ze KDH a SDKU maju aspon ciastocne realisticky program z ktoreho by aj nieco mohli presadit kdezto program OKS je perfektny ale sci-fi, ktore bez vacsinoveho volebneho systemu nema ani spetku nadeje

2) o zvysovani vykonu ekonomiky nikto nepise, na zvysovanie zivotnej urovne rozhodne vplyv ma, min. u nizkoprijmovych skupin pracujucich za minimalnu mzdu priamy a nepriamy tlak na zvysovanie vsetkych platov, kedze ja osobne nevidim dovod ked zvysia plat babe zo zachodov pracujucej za min. mzdu aby mne zostal rovnaky a priblizovala sa mojej urovni, takze kvoli jej vyssej min. mzde budem tlacit aj na vyssiu hodnotu mojej prace, uplne idealisticky by sme mali mat min. mzdu na urovni zapadnych krajin resp ich socialnych davok a tomu by mali zodpovedat aj bezne platy, pokym tu nebudeme mat take platy a taku nezamestnanost ako oni nevidim dovod preco by nemala spolocne s platmi rast, ja vobec netuzim po tom aby bolo Slovensko zname ako krajina lacnej pracovnej sily kedy budu robit ludia zo seba otrokov za par supov kvoli vysokej nezamestnanosti, ad cierna praca a zvysovanie nezamestnanosti - ono ju to moze aj znizovat tym, ze ak bude rozdiel medzi soc. davkou a min. mzdou vacsi bude to motivujuce pre nezamestnaneho ktoremu sa neoplati ist robit za min. mzdu a cestu v znizovani soc. davok uz bohuzial naozaj nevidim, tam sme uz davno na protiustavnom dne kedy soc. davky nezabezpecuju ani zakl. zivotne potreby, minimalnej mzde som sa venoval uz davno (a stale si za tym stojim):
http://markoff.biz/pivot/entry.php?id=44..

3) prekvapive na tom nie je bohuzial nic, prekvapive je spravit stranku politickysupermarket pre vsetkych volicov a manipulovat dotaznikom bez upozornenia na metodiku a organizatorov

a btw. ako som napisal v clanku, tie vysledky nie su hluposti nielen co sa tyka pravicovej strany ale aj co sa lavice tyka kedy vazne netusim ako mozem ako NIE narodne orientovany liberalny volic SMER dostat odporucanie volit narodnu konzervativnu SNS, taky prieskum je vazne vysmech, detto odporucanie stredolavej Nadeje ci SF pravicovemu volicovi ci odporucanie OKS lavicovemu...

kazdy kto trocha sleduje vyjadrenia politikov a pol. stran a ich programy a plany si moze sam vyplnit anketu a zistit nakolko by ako volicovi dotycnej strany sadla anketa a nakolko je to uplna hlupost pre ludi ktori naozaj potrebuju poradit a nesleduju slov. politiku
26.05.2006 - 20:02
azure
robila som si test este predvcerom a uz si celkom nepamatam, ale mne osobne vyslo SDKU. Potom Nadej (myslim, ze az 92%) - na to som dost dlho pozerala a OKS bolo tusim az stvrte.
27.05.2006 - 00:50
xxc
OKS moze vyjst aj preto, lebo program ma napisany celkom dobry :-) Lenze ako som uz hore pisal, bohuzial sa jedna o podvod.
27.05.2006 - 10:21
charon
Ano, minimalna mzda tlaci na zvysovanie ostatnych miezd, ale to je zle, nie dobre. Zabudol si totiz na jednu "malickost". hodnota prace je dana tvojim vykonom, tym co vyprodukujes; ako si uzitocny. A hodnota tvojho ohodnotenia nie je dana nominalnou sumou (cislo), ale tym, co si za tu sumu mozes kupit. Ked sa vylucne vdaka statnemu nariadeniu (a nie vdaka vacsiemu vykonu zamestnancov alebo vdaka vacsiemu dopytu po pracovnej sile) zvysia vsetky nominalne mzdy, automaticky sa musia zvysit aj ceny ich vyrobkov/sluzieb! takto sa nezvysuje zivotna uroven, ale inflacia. firme sa neoplati najimat pracovnikov za vysoku sumu ak z toho nebudu mat aj adekvatny osoh. za vysoku MM nikto nezamestna cloveka, ktory by si v danej pozicii zasluzil (tj. pre zamestnavatela vyprodukoval) len 1/2 MM

Markoff - o com? sorry, pracujem v BA kde je produkcia HDP na obyvatela vyssia nez priemer v EU a moj plat je hlboko pod priemerom EU, na celom Slovensku celkove ceny dosahuju cca 50% cien EU ale priemerne platy nedosahuju ani zdaleka 50% priem. platov EU tak o akej produktivite a cenach tu prosim trepes? pravda je taka, ze cenami a produktivitou sme v EU podstatne viac ako platmi a preto je Slovensko krajinou lacnej pracovnej sily, kedy snad aj policajny pes na zapade berie vyssi plat ako priemerny Slovak pretoze hodnota prace Slovaka nie je hodna ani zvierata comu zodpoveda aj smiesna minimalna mzda a smiesne priemerne mzdy
27.05.2006 - 20:26
dzejo
charon, prosim ta ktora strana ma katolicky program? zatial som nic take nenasiel, ak to najdes daj vedet, pomozes jednemu volicovi v koncoch. :)
28.05.2006 - 01:12
charon
Prepac, nechcel som ta nastvat, ani vyvolat flame, snazim sa len racionalne diskutovat o nazoroch. Ale nerozumiem akym sposobom tvoja reakcia spochybnuje cokolvek co som napisal (vsak s tym aj suhlasim). Ale nasilny umely netrhovy institut Minimalnej Mzdy v mojich ociach stale zostava nastrojom vyvolavajucim negativne dopady na ekonomiku bez dlhodobych pozitivnych ucinkov. Pochopil som to tak, ze Ty argumentujes tym, ze vdaka MM sa cloveku, ktory si na nasom trhu dokaze zarobit menej ako MM, sa tym zvysi uroven, avsak ja poukazujem na to, ze bud takeho cloveka vobec nezamestnaju lebo sa im neoplati o tolko ho preplacat alebo ho zamestnaju a adekvatne zvysia ceny jeho produktov. V naveznosti na to sa zvysia aj ostatne mzdy (ako si spravne postrehol) a tiez ceny produktov (z rovnakeho dovodu) a tak ma ten zamestnanec sice vacsi *NOMINALNY* plat, ale ceny vsetkeho sa tiez zvysili, cize v konecnom dosledku sa mu uroven nezvysila.

Markoff - ta inflacia nie je nevyhnutna spolu s rastom produktivity resp. ak by to malo byt ferove tak za nasu produktivitu mame byt odmenovani obdobne ako v EU15 a mat tomu zodpovedajuce ceny, tie ceny by museli rast vyrazne pomalsie ako platy, ostatne napr. u napr. takej elektroniky by uz ani rast nemohli (nieco ine je LCD za 50k pre Nemca a nieco ine pre Slovaka, ked cena je rovnaka, ale platy nie), len u potravin, je len chybou Slovakov ze za rovnaku pracu si nechavaju platit vyrazne menej ako na zapade a ceny maju v pomere k platom enormne vysoke, staci sa pozriet uz len do Ceska co si kto moze za plat kupit, na toto vsetko ale musi vplyvat stat nielen min. mzdou ale aj zvysenim platov st. zamestnancov aby nasledne musel zvysit ceny aj sukr. sektor, zdravotnici si teraz vydupali zvysenie platov o 20%, nevidim dovod aby sa ludom zvysovali platy o 10-20%, najprv st. zamestnancom, nasl. efektom rovnako ci viac aj v sukr. firmach za rovnaku pracu, je to len o cene prace, o nicom inom, Slovaci su zdierani ako zvierata a nemozu zit ako slusni ludia aby im po zaplateni zivornych potrieb aj zostalo nieco z platu
29.05.2006 - 11:35
FrozenDog
1. Ak ste na stranke nadacie citali aj sekciu "Mapa politickeho spektra" (http://www.politickysupermarket.sk/index.php?show=26), urcite ste videli metodiku hodnotenia stran pri zaradovani do spektra. Ja som z toho pochopil, ze aj test bol hodnoteny rovnako - t.j. v kazdej otazke pravicova odpoved priniesla 2 body, neutralna 1 a levicova nula bodov. Nakoniec sa sucet porovnal s rovnako ziskanym bodovym hodnotenim jednotlivych stran (boli hodnotene podla ich sucasnych volebnych programov) a z toho sa vypocitali percenta zhody. Suhlasim ale, ze niektore otazky (resp. moznosti odpovede) su odveci. CO sa tyka vysledku, tak vacsine mojich znamich tam vysla SDKU, mne osobne OKS, ale niet sa comu cudovat, ked zo vsetkych stran su podla ich programov napravo od stredu len SDKU (maly kusok od stredu), Nadej a OKS. A ano, som si vedomy, ze naozaj pravicovy program by vacsinu obycajnych ludi skor odpudil, preto volitelne strany musia robit v programe kompromisy.

2. Charon - suhlas, kazdy, kto sa v ekonomii aspon trocha orientuje to predsa chape.

3. Markoff - rozumiem a tiez nechcem, aby SK bolo krajinou lacnych lopat, ale skus pochopit, ze nasilne regulacie zo strany statu nic nevyriesia, lebo potrebny je urcity prirodzeny vyvoj (s tym nic nenarobime). Uvedom si, ze hodnota prace je urcovana nielen ponukou (kolko ludi chce pracovat) ale aj dopytom (kolko volnych miest existuje). Ak zvysis MM, tak sa sice dopyt po praci zvysi (ludom sa oplati ist pracovat), ale to neznamena, ze sa zvysi aj ponuka - prave naopak (zamestnavatelom sa neoplati preplacat miesto). Namiesto vyssej MM, by to chcelo skor poriadnu reformu odvodoveho systemu.
30.05.2006 - 13:58
Palo
Príznačná veta: "...musel (som) rozmyslat nad tym ktory variant odpovede zvolit, aby mi na zaver vysla ta spravna strana ktoru naozaj chcem volit a nie nejaka lavicova blbost."

Zdá sa mi Markoff, že je to len Tvoj problém, keď klameš sám seba.
30.05.2006 - 14:26
Markoff
FD - ano, vcelku suhlas, az na to ze tam nie su len vylozene pravicovej/lavicove otazky, ale niektore vyslovene tykajuce sa KDH a ten prieskum vobec neberie v uvahu realnost slubov a prip. pol. programov, co su len populisticke sluby ktore okamzite po volbach kazdy zabudne a co je aj realizovatelne, navyse ako vravim coby liberalnemu SMERakovi mi v korektnom prieskume nemoze vyjst extremisticka narodna pravica SNS a extremisticki konz. laviciari komunisti

ad mzdy, mzdy su z velkej casti len politicke rozhodnutie, ako vravim, staci plosne zvysenie platov st. zamestnancov a nasledne nan sa budu zvysovat aj platy sukr. sektora, navyse na Slovensku pri obrovskej 16% nezamestnanosti sa nedozijeme tak skoro trhoveho prostredia ktore by malo vplyv na zvysovanie platov kvoli lakaniu ludi, je sice pekne zvysovat platy o produktivitu, ale niekto by sa mal zamysliet aj nad tym odkial sa to zvysuje a ci tu nie je pokriveny pomer medzi produktivitou, cenami a platmi bez ohladu na nezamestnanost

Palo - nic na tom nie je, ta anketa je totiz tak priehladne ze clovek co trocha sleduje politiku a programy stran vie kam ktora odpoved bude smerovat, ak polozia nejaku otazku talkym hlupym sposobom, ze spravnych je viac odpovedi ale musim si vybrat jednu z ponukanych hlupych tak aby ten vysledok zodpovedal realite (ak by sa jednalo o dobru anketu) tak nemusim rozmyslat vobec nad tym ktora otazka viac zodpoveda stranam o ktorych uvazujem, kedze narozdiel od ankety poznam ich vol. programy a viem preco ich ne/chcem volit
30.05.2006 - 19:23
Palo
V mnohých veciach s Tebou súhlasím, len nerozumiem, prečo Ti to tak vadí, keď: 1. je jasné kto tú anketu robí, 2. sám píšeš, že sympatizuješ s OKS.
Ešte k "realite". Píšeš, že voliť strany s malými volebnými preferenciami je nerealistické, lebo nemajú nádej splniť to čo sľubujú. Prax ukazuje, že máš pravdu, lenže podľa mňa je to ako v tých gréckych tragédiách, kedy sa predpovedaný osud vyplní len preto, že ho niekto predpovedal - spätná väzba. Strana má nízke preferencie, takže ju nebudem voliť, takže má nízke preferencie... neviem ako Tebe ale mne to pripadá skľučujúco hlúpe. "Najkrajšie" sa takýto sklon voličov byť vo víťaznom tíme prejavil v prezidentských voľbách.
31.05.2006 - 09:21
vinco
kua, vymaž to hore, som myslel ze mazes prispevky a ja dilino som stlacal "nahlad" ...

tak teda:
kapanek si nepochopil o com je ten test ... test ti nema povedat, že koho mas volit ani aka je tvoja politicka orientacia, ale to, že program ktorej strany sa najviac zhoduje s tvojim nazorom ... je to napisane aj na tych strankach ...
a je otazne ci ludia programu danej strany veria a ci skutocne budu volit podla zhody svojich nazorov s programom strany alebo podľa inych subjektivnych kriterii a sympatii
02.06.2006 - 13:44
ja
Vobec nemozem po vyskusani spominaneho testu suhlasit s titulkou tohto clanku, ani s nazormi v nom uvedenymi. Jednak sa v mojom vysledku testu nenachadzala OKS na prvom mieste, a co sa otazok tyka, myslim ze boli vybrane velmi starostlivo a spravne na to, aby zachytili podstatne rozdiely medzi casto az velmi podobnymi programami roznych stran. Napriklad spominane dve otazky su pre mna prave podstatnym dovodom odradzajucim od volby KDH, preto povazujem ich pritomnost za velmi opodstatnenu. Autori stranky si neuzurpuju patent na rozum a poskytuju okrem auditov programov i odkazy na weby stran. Myslim ze je to dobra stranka aj po stranke objektivity. P.S. A samozrejme, majorita obcanov ma aj tak vo vybere skor ine kriteria ako program.
02.06.2006 - 15:07
alex
ak ti vysla v teste oks, tak to znamena jedinne to, ze jej program sa zhoduje s tvojimi nazormi najviac. ja poznam vela ludi, ktori su prekvapeni z toho, co im vyslo, ini su zas velmi spokojni, ale je to len o zhode nazorov s programom strany. inak sa to urobit nedalo - nemozes objektivne urcit, kto ten program naplni, co z neho naplni a ako.

politickysupermarket.sk nie je ucelovou propagandou pravice, je to puhe zhodnotenie toho, co strany urobili a co planuju urobit. ak si nie spokojny so svojim vysledkom, tak bud nepoznas stranu, ktoru chces volit alebo sa nestotoznujes s jej nazormi prezentovanymi vo volebnom programe.
03.06.2006 - 10:58
Marek
Ja som z tych, u ktorych sa OKS neobjavila ani na jednom mieste. Ale na oplatku mi vyslo na prvom mieste SNS a na druhom KSS (sic!), a to som si o sebe myslel, ze som stredo-pravy volic.
14.06.2006 - 15:50
Meno:

Komentare su moderovane, objavia sa po schvaleni neskor.