Markoff's weblog - pracuju len ti co musia (a zopar exotov co ma pracu za konicek)

Dottore, dottore, pod do ulic aj ty

Rozne - 01.04.2006 - Markoff

Idu volby a doktori maju zarabat malo, co si to o nas myslia? Pod, pridaj sa aj ty k nam, ideme strajkovat a povedat im pekne pred volbami co si o nich myslime a co ziadame.

Strajkovat? A za co? No predsa za vyssie platy, ako k tomu dojdeme, ze travime x rokov na vysokej skole a potom zarabame menej ako kazdy druhy blby stredoskolak, he? Kde sme sa to dopracovali, ze zamestnanie o ktorom sme uz pred vysokou vedeli ze je na Slovensku naprd platene je prekvapujuco po skonceni nasej skoly - naprd platene?!

Ale to nam predsa predtym nikto nepovedal, ze budeme robit v komousskom statnom odvetvi s minimalnymi komercnymi prvkami a tomu zodpovedajucou urovnou platov. Ako k tomu dojdeme v porovnani s lekarnikmi studujucimi farmakologiu, ktori mali lahsiu skolu ako my a ktori zarabaju po skonceni skoly ako hentamti prachati kockaci od pocitacov.

Preco oni v komercnych lekarnach mozu a my v statnych nemocniciach, nie? Preco na nas vsetci kaslu? Lebo trh. Aky trh, ved predsa ludia nas potrebuju, potrebuju byt zdravi, my im zachranujeme zivoty. Este aj tamti v bankach a poistovniach bez vysokej zarabaju viac ako my, na Markize to v spravach vraveli ze sa tam zarabaju tazke prachy.

Tak co my teda? Nic, je vas vela. Ako vela? No proste vas moze kazdy okaslat, je vas zo skol pretlak a ked tamti vidia ze budete robit aj za par supov naco by vam davali viac a minali na vas peniaze danovych poplatnikov? Ak sa aj rozhodnete ze nechcete robit za tolko nahradia vas Ukrajinci a spol. a vsetci budu spokojni.

No to je teda riadna hlupost, ucime sa x rokov, mame super vzdelanie ktore nam zaplatil stat, zachranujeme zivoty a teraz mame robit za par supov? Ano, asi tak, najdi si bud inu pracu ak nie si zvyknuty na lekarske leharko alebo sa zamestnaj v komercnom sektore alebo odid do zahranicia.

Ale, ja som lenivy, predsa som tolko studoval tak sa ma snad stat postarat aby mi padali pecene holuby do ust, co sa mam ja co trepat niekde do zahranicia a babrat sa s tym alebo hladat kde na Slovensku by sa dalo uplatnit na nejakej komercnej klinike ci pod., no a to s tou inou pracou nemozes mysliet vazne, robit niekde vola za par korun bez lazo plazo nemocnicneho tempa a naozaj pracovat celu pracovnu dobu?!

Ach jo, mas pravdu, chod strajkovat a vol SMER, ten vam urcite zdvihne platy a urcite tym strajkom vela dosiahnete, naplanovali ste ho naozaj na prihodnu dobu, len jednu vec nepochopim, pred rokom ste na tom boli lepsie ako teraz ze strajkujete prave teraz pred volbami? Chyba je vsade inde ale urcite nie vo vasej absencii zmyslu pre realitu a uplatnitelnost na trhu, zelam vela stastia so strajkom a branim rukojemnikov.


>> Novší - Nove Zamky - rieka Nitra 1.4.2006 poobede
<< Starší - Kurvy a.s.
Komentárov: 15

Neprajem Ti to, ale aby si raz nebol prekvapeny, ked sa pojdes dat do nemocnice osetrit/liecit s niecim vaznym. A ked Ta bude osetrovat niekto, kto z toho ma naozaj leharko, je aj lenivy a je aj ochotny robit za par supov. Ale chybaju mu vedomosti, skusenosti, motivacia a aj zodpovednost. Tvoje pohlady su zazracne jednoduche, riesenia priamociare a ziadny problem vlastne ani neexistuje, ze ?
Netvrdim, ze nacasovanie je podivne a tiez by som strasne rad videl, ako si SMER vo volbach nabije hubu, ale povedat jednou vetou, ze je to vymyslena kazua 9ako to vyzera z Tvojho spotu0 je trochu silne kafe. Aj na pripadny prvoaprilovy spot.
01.04.2006 - 18:14
Markoff
nie je to ziadny 1. april, ja len hovorim ze strajkom nic nedosiahnu, ked chcu nieco dosiahnut tak nech sa ich netrepe tolko na VS a nech idu robit do sukromneho sektora, do zahranicia alebo uplne ineho odvetvia a potom ked bude lekarov a prip. kvalitnych lekarov nedostatok sa niekto zamysli nad zmenou platov, dovtedy k tomu nie je dovod, pozri si na naplnenost stavov u armady a policie a pozri sa na naplnenost stavov v zdravotnictve a pozri sa kde su ake platy a vstupna motivacia a mozno si cosi vsimnes... jedine co mozu robit je bud cakat pokym sa veci zmenia alebo sami uz aktivne prispievat menovanymi sposobmi k zmene
01.04.2006 - 18:19
xtro
Plne suhlasim, ze lekari chcu mat rovnake platy ako ich kolegovia v zahranici, lenze zabuda sa na jednu malickost. Na to, aby mali rovnake platy je potrebne, aby mali rovnake platy aj platitelia zdravotneho poistenia u nas a v zahranici. Je to jednoducha rovnica: kolko poistneho vyberiem - tolko mozem vydat. To je tvrdy fakt.
Obcas sa cudujem protestom, pretoze ten automobilvy park co byva pred nemocnicami hovori skor o opaku ako o podvyzivenom zdravotnictve.
Ja som sa rovnako tvrdo ucil ako lekar, rovnako sa musim neustale vzdelavat, no a rovnako ako lekar by som chcel mat porovnatelny plat ako moj kolega v zahranici. Bohuzial sa musim zmierit s tym, ze u nas su platy ake su a nepomoze mi rozculovanie.
01.04.2006 - 18:26
xxc
Platy lekarov su normalne, len v nemocniciach to nejak blbne a zarabaju 15k :-) Nemocnice su chaoticky organizovane, preto to tak je.
01.04.2006 - 19:15
Jedna vec su lekari a druha su zdravotne sestry. Nevidim velky problem v tom zeby lekari mali nizke platy. Skutocny odbornici (chirurgovia a iny specialisti) dost casto beru svoju pracu ako poslanie a napriek tomu ze su mozno nespokojni so svojimi platmi tuto pracu miluju a budu ju robit. Zdravotne sestry su vsak z ineho sudka. Co sa tyka ich platov su este o dost nizsie ako platy lekarov. Oni to tiez vacsinou robia ci uz z lasky k tejto praci alebo preto ze su uz starsie a nemaju inu moznost zamestnania. Podla mna hlavne ony strajkuju. Poznam vsak pripad jedneho lekara (zhodou okolnosti z mojej rodiny) ktory pracoval ako chirug, urolog. Nechal to a otvoril si sukromnu urologicku ambulanciu. Je evidentne ze mu peniaze nechybaju. Ma drahe auto, za niekolko melonikov prerobeny dom a este pomahal manzelke s otvorenim sukromnej lekarne. Otvoril uz aj druhu ambulanciu v druhom meste za cca 2 roky ako zacal sukromnicit. A odkial tie peniaze ma? Su to poväcsine prispejky od farmaceutickych firiem za to ze predpisuje ich lieky a podobne. Ked som sa ho pytal ci mu nevadi ze prestal robit chirurgiu a zacal s ambulantnou praxou tak mi povedal ze co sa tyka odbornosti a uznavanosti v lekarskych kruhoch je to urcite krok spät, ale co sa tyka penazi je to milovy krok vpred. Takze tak nejako je to s nasimi lekarmi.
01.04.2006 - 19:16
xxc
Presne tak, lekari radsej nech sa spytaju riaditela nemocnice, kam dal peniaze :-) Lebo poistovna sice plati dost malo, ale ked lekar maka, tak sa da celkom vyzit..

Markoff - to by som ani nepovedal, ako uz napisal vyssie xtro ludia maju male platy, tomu zodpovedaju odvody a prijmy poistovni a tomu zodpovedaju obdobne aj platy statnych lekarov (o komercnych sa nikto nebavi), nikto im neberie ze maju nizke platy a smiesne ohodnotenie, clanok je o tom preco to vytahuju prave teraz tieto zmanipulovane ovecky, ak by to vytiahli inokedy tak na nich platia zvysne argumenty ktore som pouzil v clanku a ktore pouzil este xtro
02.04.2006 - 08:47
xxc
Ono to az tak od odvodov nezavisi. Komercni lekari su tiez plateni poistovnou. Vytahuju to pred volbami preto, lebo mozno dufali, ze pred volbami im trosku tie platy zvysia, to je logicke :-)
02.04.2006 - 11:12
Ano, xxc ma v tomto pravdu. Ako som uviedol v prispevku vyssie. Ten lekar o ktorom som pisal si nenechava platit svoje ukony od pacientov. Je plateny od poistovni tak isto ako lekari pracujuci v nemocnici. Rozdiel je v tom ze od farmaceutickych spolocnosti berie peniaze nemocnica, (alebo mozno len jej riaditel a preto nemocnica krachuje) ale sukromny lekar berie tie peniaze pre seba (a mozno aj svoju ambulanciu). Tam vidim aj ten rozdiel. Z tohto zdroja mam aj informaciu ze farmaceuticke spolocnosti zaplatia lekarovi cca 15000 Sk mesacne, dalsie peniaze ma z poistovni a mozno nieco aj bokom. To je sukromnik. Nemocnica dostane mesacne par stoviek tisic (co je logicke lebo je tam viac pacientov). Lenze sukromnik si nieco odlozi a nieco vrazi do podnikania, ale riaditel statnej nemocnice si odlozi vsetko (aj tak su to vlastne cierne peniaze) a potom nadava na lekarov a sestry ze su lenivy.
02.04.2006 - 16:12
Nechcel som sa odklonit od temy ze sa to vytiahlo pred volbami. Len som chcel vysvetlit ako to vidim ja na zaklade toho ze tieto informacie mam "z prvej ruky", teda od lekara :)
02.04.2006 - 16:15
xxc
Je to presne tak, ako popisuje Herkules. Podla mna, keby dali nemocnice lekarom vo forme akcii a nemocnica by bola "ich", tak by to inac vyzeralo. Preto upozornuju lekari pred volbami, ze nastali nejake chyby a kto nie je spokojny, nema volit sucasnu vladu (tym nechcem povedat, ze smer bude lepsi :-)
02.04.2006 - 21:42
rony
xxc: cize potom by si provizie nerozdeloval riaditel nemocnice (rozumene predstavenstvo po pretvoreni na akciovku) ale aj drobnym akcionarom by kvaplo? nie nie :-) sito by sa asi ani nepohlo ;-) Ale ine veci by to ale mozno aj pohlo ;-) Nacim ale moc nespekulovat o pohnutkach zdravotnikov, zrejme ide naozaj a fakt hlavne o sestricky. Ja si vsak myslim, ze toto su pozicie, ake najdeme V KAZDOM odvetvi. Spytajte sa napr. babeniek za prepazkami bank, poistovni, na hotlajnoch firiem, kolko tak zarabaju... Akurat tam je jedina zmena: nie su politicky zaujimavi pretoze im plati komercny subjekt.
03.04.2006 - 08:47
xxc
Ved sestricku nech si plati lekar, lebo lekar ma mat zaujem aby mal dobru sestricku a aby mu kvalitne pomahala. Proste cely system je na hlavu a reforma nevysla :-)
03.04.2006 - 13:04
Markoff, "zachranovat zivoty", to nie je tema na ironiu... Tvoj nazor je silne subjektivny, ale beriem, je to ok... Len iste veci neironizuj. Keby niekedy bol tvoj potomok v ohrozeni zivota, co ti neprajem, otocil by si. Ja som vdacny, ze stale su v nasom zdravotnictve spickovy specialisti majuci ponuky na sukromne kliniky do Anglicka a Arabskych emiratov a odmietaju ich, lebo tiez maju vlastne rodiny a chcu ostat "doma", aj za mensi peniaz.
Takze, Markoff, nic v zlom ale jednoducho nemas konkretnu skusenost a to vedie k tvojej silnej subjektivite.
07.04.2006 - 14:48
Adam
Problém je v systeme. V tom, ze zdravotnictvo bolo/je silne socialistické. Nečudo, ešte aj v ústave máme zakotvený nárok na rovný/bezplatný/komunistický prístup k vzdelaniu a zdravotnej starostlivosti. (Len nechapem, prečo práve toto Markoffa tak silne irituje.) Že zdravotnictvo je/mal by byť vyvážený organiznus v ktorom všetko optimalne funguje.
Za doby bolševika bola vybudovaná krehka rovnovaha, ktorá bola narušená Zajacovymi reformami. Tie vniesli do zdravotnictva prvky kapitalizmu, narušili finančné toky a sposobili odliv financii zo zdravotnictva do súktomného sektoru. /privatizacia odvetví - napr: stomatológia/privatizácia služieb - napr: záchranna služba/legalizácia korupcie - rôzné poplatky za "nadštandard"/
Ano, reformy v poskytovani zdravotnej starostlivosti sú potrebné, ale to, čoho sme svedkami je čisté diletanstvo. To, že zdravotníci štrajkujú, je dôsledok toho, že ocitli sa v pozicií zamestnancov firmy, ktorá sa intenzívne tuneluje.
Ja len, keď skrachuje Hydrostav, nebude ma to štvať tolko, ako keď skrachuje nemocnica v mojom meste.
09.04.2006 - 12:06
Markoff
Markoffa to irituje preto, ze napr. narozdiel od zdravotnictva v skolstve ucitelia nestrajkuju ze maju nizke platy a ked sa im nepaci tak idu pracovat inde, navyse je to odvetvie ktore vyuzivaju obcania asi najsirsie, policiu a armadu vyuziva malokto, skolstvo len decka, zdravotnictvo vsak vsetci aspon raz za cas...

suhlasim s tym, ze by sa malo zaviest dobrovolne zdravotne poistenie ako som povedal uz mnohokrat, dovtedy tu ziadna konkurencia medzi poistovnami nebude a nikto nezacne kontrolovat ake su skutocne vydaje na lieky a pod.

to ze zdravotnici strajkuju je dosledok vedenia ich nemocnic, dosledok nadbytku zdrav. zariadeni a lozok, dosledok prezamestnanosti lekarov s nizkou produktivitou ktori si myslia ze su potrebni aj ked v skutocnosti by mali dostat padaka aby ti co chcu makat mali vyssie platy pri vyssej produktivite a nie komousskom flakani, budem citovat Ruda:
"Áno, máte pravdu, naozaj, ak by odišla polovica sestier z nemocnice, museli by sme ju zavrieť, ak polovica lekárov, ešte by tá nemocnica mala prežiť.

Naše fakulty ročne vychovajú okolo 400 mladých lekárov. Táto výchova je financovaná z našich spoločných peňazí, ak chcete, z daní. 19 najväčích nemocníc bolo schopných v roku 2005 zamestnať 78 nových lekárov."

http://spravy.pravda.sk/odpovede.asp?t=RUDOLFZAJ&strana=1

inteligentny citatel si na zaklade faktov a zaberov na bliakajuce ovecky v TV spravi svoj vl. nazor

spytaj sa sam seba preco statni zamestnanci niektorych nemocnic strajkuju a niektori nie, spytaj sa nestrajkujucich zamestnancov aka je loz ze sa im udajne 4 roky nezvysovali platy, staci neverit slubom korupcneho tlchubu zo SMERu Kollara, ktory by najradsej pridal vsetkym rovnako ako za komancov, lebo sa strasne divi ze dobra sestra dostane pridane a neproduktivna v blbej nemocnici nedostane, to je jeho zmyslanie, pridat vsetkym rovnako a hadzat peniaze do ciernej diery

mam ti tu uviest linky na clanky/komentare na osobne skusenosti ludi co sa narozdiel od tych v TV neboja uviest svoje skusenosti aka haved chce zvysenie platov a ukazuje nam svojim primitivnym zmanipulovanym vystupovanim svoju inteligenciu za ktoru si ich mame cenit?

nemocnica v mojom meste nestrajkuje a jej sluzby beztak nevyuzivam, takze by ma jej krach netrapil ale obvykle maju plnu hubu reci hlavne ti ktorych by sa kritika najviac tykala, ti co strajkuju maju obvykle najvacsi dovod sa bat aby prave oni neskrachovali lebo su zbytocni, byt na ich mieste radsej drzim hubu a krok a som ako vos pod chrastou tak ako statisice pracujucich ktorym sa tiez nepacia ich platy ale ked vidia ze nemaju na viac (vzdelanim/mobilitou...) tak nestrajkuju a ked maju na viac tak si hladaju a idu do lepsej prace
09.04.2006 - 12:39
Meno:

Komentare su moderovane, objavia sa po schvaleni neskor.