Markoff's blog - dennik z Ciny 2011-2016 a cestopis z Azie 2010-2011

Dyslexia na Zoznamke

Rozne - 18.01.2006 - Cernanka

Nedávno som zachytila správu, podľa ktorej sa čoraz viac ľudí chce zoznamovať na inzerát. Akoby sa strácala možnosť stretávať ľudí tak, ako to bolo tisícročia bežné, počas viac alebo menej bežných aktivít. No a tiež, že sa v tejto oblasti začína rozbiehať slušný biznis. Pod záštitou psychológa, sexuológa, sociológa a ďalších -lógov sa údajne dá zoznámiť ľahšie a práve s tým, koho naozaj potrebujeme.

Keď sa tak nad tým zamýšľa človek, ktorý denne sedí za počítačom a vidí, že na zoznamovacie stránky nie je žiadny problém natrafiť, povie si, že ako sa takému biznisu môže dariť. Veď zadarmo, len za cenu návštevnosti určitých stránok, sa už môže zoznámiť skutočne každý s každým a platenie je úplne zbytočným až trestuhodným výdavkom.

Keď sa pozriete na našu vraj najväčšiu Zoznamku, môžete vidieť, koľko existuje osamelých ľudí, ktorým ich samota už nevyhovuje. Nehľadajú len nezáväzné flirtíky. Hľadajú v rôznych kategóriách s požiadavkami na rôzne úrovne vzťahu. Pokiaľ nejde o totálne zvrátený text, môže každý do inzerátu anonymne popísať presne to, čo hľadá a potrebuje. A stačí len čakať, že sa niekto ozve.

Okrem tejto stránky určite existujú ďalšie, kde sa takéto inzeráty uverejniť dajú, rovnako ako stále populárne tlačoviny, kde môžete nájsť aj tie vhodné objekty, ktoré po internete z hocijakého dôvodu nelietajú.

Toto bolo pred časom inšpiráciou aj pre jedného i-netového kamaráta, ktorý si pomyslel, že to je spôsob, ako nájsť to, čo mu v živote najviac chýba. Chýba mu rodina. Neužil si jej ako dieťa a stále je sám a jeho vzťahy zostávajú v rovine krátkodobých. Nemá to ale vôbec jednoduché, stačí spomenúť len to, že vlastné dieťa mať nebude a pritom vychovať syna a odovzdať mu to najlepšie zo seba, je jeho najväčšou túžbou.

Všade sa pretriasajú stále početnejšie neúplné rodiny, deti, ktorým chýba pevná ruka a neskôr sa množia vďaka tomu poruchy správania a osobnosti, zapríčiňujúce úpadok tejto spoločnosti. Tak ako 2+2=4 z toho prirodzene vyplynul nápad, že jeho ponuka bude omnoho nižšia než dopyt a rozhodol sa podať inzerát. Mňa poprosil, aby som prípadne trošku štylisticky i fakticky spresnila text.

Už si ho presne nepamätám, ale bol v zmysle, že VŠ vzdelaný rodený Bratislavčan hľadá osamelú ženu do cca 32 rokov, z Bratislavy a s neposedným pehavo-ryšavým synom v predškolskom veku. Že vie, že taká existuje a hoci sa tvári ako sebestačná, určite jej príde vhod pevné a spoľahlivé plece, o ktoré sa môže oprieť a človek, na ktorého sa môže spoľahnúť.

Vravím, nepamätám, ale text bol zrozumiteľný a napísaný pre ženu tak pútavo, že som vôbec nepochybovala, že sa ponuky budú hrnúť. No a stalo sa. Oslovil veľa žien. Lenže, oslovil presne také, ktoré nevyhovovali spomínaným podmienkam.

To, že sa ozvala Bratislavčanka s 10 ročným špinavoblond synom bez pieh, by taký problém ani nebol. Že Bratislavčanka s pehavou dcérkou, to ešte sa vcelku prepáčiť dalo. Horšie bolo to, že sa ozvali ženy stá kilometrov vzdialené od Bratislavy, ženy bezdetné, viac než 40 ročné, jedna mala už syna 18 ročného, ale nebola núdza ani o ich kombináciu - bezdetnú staršiu Oravku, ktorá, keď sa udivený po zistení skutočnosti pýtal, prečo vlastne odpísala, keď nevyhovuje vôbec ničomu, odpovedala, že ak si dvaja vyhovujú, tak na ich vzdialenosti od seba nezáleží... Aspoň žena ale určite vraj bola.

Keď mi nedávno podával toto hlásenie o výsledku nášho snaženia, napadlo ma, že asi je pravdou, že internet oberá ľudstvo o schopnosť analyticky spracovať čítaný text. Lenže on to skúsil aj v tlači a výsledok bol taký istý v modrom. Nechce sa mi veriť, že vetám, ktoré sú písané len v riadkoch a medzi nimi netreba hľadať žiadnu inú šifru, populácia v takom meradle neporozumie. Veď mňa by na tento inzerát určite nenapadlo odpísať. Hoci trošku neskromne podotknem, že bol skutočne dobrý a veľmi pôsobivý, až je žene ľúto, že požiadavkám takého niekoho nevyhovuje. Pritom ale informácie boli pravdivé, dotyčného text nijako neprikrášľoval.

Tak ma zaujíma, či dyslexia trápi len čitateľky Zoznamky, ženských časopisov, ženy vôbec, alebo je to už jav všeobecne platný bez rozdielu pohlavia a veku? Alebo sa vyhovujúca osoba neozvala, lebo také veci nečíta, či taká pani dokonalá dokonca vôbec neexistuje?

Neviem, či sa robí na túto tému nejaký výskum. Mňa by jeho výsledky skutočne zaujímali. Nechcem týmto odradiť všetkých tých, ktorí sa práve snažia takýmto spôsobom nájsť si vhodného partnera. Vraj sa to už mnohým podarilo. Držím palce, aby každý, kto hľadá aj našiel. Možno sem príde čitateľ, ktorý má s internetovou, alebo tlačovou zoznamkou pozitívnu skúsenosť. Budem rada, keď ju popíše. A možno príde dokonca osamelá mamička z Bratislavy s neposedným ..., ale to som sa nechala uniesť.

Na základe tejto sprostredkovanej skúsenosti si už aj ja začínam myslieť, že seriózne agentúry, ktorých pracovníci netrpia dyslexiou, sa veru aj u nás uživia a hoci za slušnú odplatu, naozaj pomôžu nájsť toho pravého, po kom ich klientovi srdce piští.

>> Novsi - Muj mily denicku...
<< Starsi - Hodina nabozenstva - 6.1. sviatok Troch kralov + bonus

Komentarov: 16

Markoff
ja len aby nahodou nedoslo k mylke u novsich citatelov, tak nie som ani rodeny Bratislavcan, ani nemam VS (co je oboje myslim dostatocne zname), ani problemy s potenciou ;-))

ad dyslexia - skusit treba obcas, to je ako s pro forma inzeratmi na pracu kde sa pozaduje vodicak ci aktivna anglictina aj ked ju clovek v danom povolani v kancli za stolom nikdy nevyuzije

ad zoznamka, pred par mesiacmi som tam snad raz zabrowsil a odpovedal jednej zene, ktora do toho vkladala nejaka nadeje, nie zo zaujmu, len cisto v ramci polemiky ci tomu naozaj veri a tak, naco sme spolu vymenili par mailov, kde mi dala za pravdu tym, ze teda jej odpisali rozni uchylaci a ani na moj vycitavy mail nechcela odpovedat, nu ale coz psychologia zabrala a neodpustila si to a sla sa obhajovat...

ale musim uznat, ze poznam min. jedneho znameho po 40tke co si tam nasiel znamost, dalsi uz po 50tke hlada resp. hladal pokym mal inet od syna, takze to predsa len nie je zalezitost len pre pubertakov, asi by sa tam oplatilo zabrowsit zase po case ci sa tam nieco na tych inzeratoch zmenilo

inak inetove zoznamovanie vyzera do buducna ako docela lukrativny biznis a na Slovensku v nom ma trestuhodne monopol len jeden server co poskytuje dost dobre moznosti pre konkurentov
18.01.2006 - 22:09
xxc
Pri takych inzeratoch treba pocitat, ze sa ozve mnoho odpadu a skrachovancov. Zaroven vsak treba dufat, ze sa ozve aspon jeden ten pravy :-)
18.01.2006 - 22:41
mia
cernanka, a možno ten text nádejné kandidátky aj analyticky spracovali, ale podľa pravidla že topiaci sa aj slamky chytá alebo ako sa u nás hovorí - gdo še haňbí, má prázdne gamby - vyskúšali odpovedať. Neviem síce, či tam bolo napísané, aké charakterové požiadavky by mala dotyčná spĺňať, ale veľakrát v živote sa ti stane, že máš určité predstavy o svojom budúcom a nakoniec máš niekoho úplne iného a úžasného.
19.01.2006 - 07:50
jej bývalý
Myslím, že ženy netrpia dyslexiou. Iba sú ešte zúfalejšie a zbúrali mantinely svojich predstáv o partnerovi. Hľadajú lásku a ktom hľadá lásku nepozerá na "detaily"
Mne z inzerátu vyplynulo, že muž hľadá inzerátom dve osoby. V podstate ľubovoľnú Bratislavčanku do istého veku a ryšavého chlapca. Možno tiež trpím dyslexiou.
19.01.2006 - 08:47
Čičo
> čoraz viac ľudí sa chce zoznamovať na inzerát. Akoby sa strácala možnosť stretávať ľudí tak, ako to bolo tisícročia bežné, počas viac alebo menej bežných aktivít.

počas akých bežných aktivít sa môže zoznámiť človek okolo tridsiatky, sediaci cez deň v práci (do ktorej nechodia zákazníci/čky?
nakupovanie? prechádzky po meste? Ak teda víkendové diskotéky nepokladáme za vhodné miesto pre nájdenie životného partnera...
19.01.2006 - 12:07
Čičo
> Vraj sa to už mnohým podarilo. Možno sem príde čitateľ, ktorý má so zoznamkou pozitívnu skúsenosť. Budem rada, keď ju popíše.

Inzerát si dala moja bývalá priateľka a už druhý mesiac je mojou manželkou :-)
19.01.2006 - 12:10
Markoff
mia, krasne napisane, ano velakrat sa ti stane ze mas predstavy a nakoniec to dopadne inak ale lepsie, bohuzial toto je pomerne zriedkave v porovnani s tym, ze v snad vacsine pripadov mas predstavy a dopadne to inak, ale zodpovedajuco uz prvemu dojmu resp. este horsie je clovek prekvapeny

jb, tu poziadavky presne na rysave vlasy som nepochopil, ako keby na tom zalezalo a robilo to nejakou charakterovou vlastnostou...

cico, suhlas, kde sa da tak asi zoznamit nenapada ani mna, zakaznici/ky k nam tiez nechodia, esteze kolegyn je prehrsel, tych peknych uz pomenej, takze efektivita minimalna (ale lepsia ako ziadna)
19.01.2006 - 20:19
mia
Markoff, ja si myslím, že vždy to dopadne inak, ako si predstavujeme, záleží len na nás, či sme ochotní povahové vlastnosti toho druhého tolerovať (meniť vo veku 30 rokov je ťažko :-) a svoje korigovať tak, aby v prípadnom spolužití dochádzalo k čo najmenšiemu počtu ,,opačnonázorových,, situácií.
A tie predstavy, to sú taký odrazový mostík, len je potrebné dávať pozor, aby ťa nevymrštil príliš vysoko, lebo pád býva boľavý :-)))
Holt, po tridsiatke človek musí poľaviť zo svojich nárokov, lebo okruh potenciálnych prispôsobivých partneriek je veľmi úzky :-)
20.01.2006 - 08:26
LtK
Ja som si tiež našiel ženu cez inzerát... Len to musí človek brať tak, že šanca je hodne malá... Z 10-15 odpovedí na inzerát sa ozve jedna, z tých 5-10 sa s jednou stretneš a potom je tiež len nejaké malé percento, s ktorými sa stretneš viackrát. Ale to, či z toho bude niečo viac už nezávisí od toho, kde a ako ste sa spoznali...
Pre človeka modernej doby zahrabaného od nevidím do nevidím v práci je toto relatívne jednoduchý spôsob ako sa dostať s niekým von, spoznať nových ľudí a zabaviť sa... Je to ako osloviť nejakú osobu na ulici, v dopravnom prostriedku, obchode, diskotéke, či inde... Len cez inzerát človek prevažne nezačína podľa toho, či mu je človek sympatický na pohľad...
A ak je človek "trúba", potom mu ani svätená voda nepomôže, nieto inzerát...
20.01.2006 - 08:58
Sance seznamit se uspesne na inzerat je dost mala, protoze jaksi neexistuje dostatek vhodnych protejsku, ktere by odpovidaly pozadavkum zadavatele. Lide podavajici (a odpovidajici na) inzeraty jsou vetsinou nejak "handicapovani" (nesmelost, osklivost, nejaka negativni povahova vlastnost) diky cemuz nejsou schopni se seznamit v "konkurencnim" prostredi realneho sveta. Atraktivnich, financne zajistenych VS je mezi nimi malo, jelikoz takovi lide nemaji zapotrebi se seznamovat na inzerat.
20.01.2006 - 16:41
Markoff
josef, otazne je co je z tvojho pohladu handicap, v tomto by som nevidel nejaky rozdiel oproti zoznamovaniu sa mimo inet, handicapy ma predsa kazdy vsade ci uz na nete alebo v "realnom svete", vsade akurat vyniknu nejake ine

atraktivny financne zaisteny VS si na to najprv musi zarobit a taky clovek travi kopec casu v praci takze na nejake pobehovanie po moznych miestach zoznamenia nema cas, nerob z inetu tabor zufalcov, dnes je to bezny zoznamovaci kanal pre kohokolvek ci uz na vazne vztahy alebo na jednu noc ci chatu, co uz pre nesmelych alebo uplne pohodovych ludi ktori chcu akurat spoznat jednoducho inych
20.01.2006 - 23:11
riso
plny suhlas. ja mam holku vdaka Zoznamke, obaja sme tam mali inzerat, ale ja som reagoval na jej. a sme spolu 18 mesiacov. mozno to nie je vela, ale je to uzasny clovek. velmi zaujimave vsak bolo nase prve stretnutie. trochu som bol vtedy sklamany. ani po tyzdni (isiel som ju pozriet do chorvatska na dovolenku, kde uz travila asi treti den a mne bolo za e-mailovou priatelkou smutno) som nezmenil nazor, ze ona ta prava urcite nebude. bol som zmiereny, ze ostaneme len kamaratmi. lenze z mailov som vedel, ze vo svojom vnutri je uplne ina, nez sa zda. a po mesiaci sa ukazalo, ze je naozaj taka, aka sa javila zo svojich prijemnych sprav. trufam si povedat, ze ak by som ju spoznal nazivo, nezacal by som k nej nic zvlastne citit. lebo sa k cudzim ludom sprava cudzo. cez internet sme si boli blizsi.
a k tomu, ze cez zoznamku sa zoznamuju len zufalci...ano, ja som bol zufaly a ona tiez..po predchadzajucich vztahoch. zo samoty.
a posledna vec: ak sa ma dnes niekto spyta, ako som moju milu stretol, rozmyslam...nemam vobec pocit, ze to bolo cez internetovu zoznamku. pripada mi to ako nejaky sen, ktory sa zrazu premenil do reality. par mailov, dovolenka, stretnutia, laska...
21.01.2006 - 18:12
sorac
radby som sa aj ja vyjadril k tejto teme, preto ze sa ma akosi dotyka tiez.

Pred par mesiacmi mi na pokeci medzi viecerymi dievcatami napisala aj jedna velmi sympaticka dievcina..
aby som to uviedol na spravnu mieru,mam tam dost extravagantnu fotku a vacsinou ju chcu okomentovat..

V mojom zivote nemam cas na bary, diskoteky a podobne akcie aj ked som clovek co sa velmi rad zabava..

ale cas na pokec vecer si najdem.. ked si lahnem do postele, zoberiem si pda a trsoku tukam..

ako som uz spominal, napisala mi ista dievcina a zdala sa mi velmi sympaticka, myslim povahove a aj nazorove..

po par mesiacoch dopisovania sme si velmi super rozumeli..
mozem na vlastnej skusenosti povedat, ze sa stala akousi sucastou mojho zivota a neviem si predstavit den bez toho aby sme si nenapisali..

kedze ja som mimo sk a ona je na sk tak nase stretnutia akosi neprichadzaju do uvahy.. ale cez vianoce som bol doma a podarilo sa miju nahovorit na jdeno stretnutie a bol som ocareny aka je to skvela zena a velmi prijemna..

a to este do nedavna som bol proti zoznamovaniu na internete...

nie sme nic viac ako len velmi dobri kamarati, ktori si zdielaju svoje tazkosti a radosti ale ten zivot sa zda akosi lahsi a veselsi..

ja viem, je to len virtualita ale je to akosi lahsie s nou ako bez nej...

a vlasnte tam ide cela nasa civilizacia.. vsetko sa robi elektronicky a a manualne vykony uz nejako ustupuju do uzadia..
22.01.2006 - 00:59
cernanka
Dakujem za tuto super diskusiu.

Ak sa vratim ku konkretnym udajov v clanku, tak v inzerate boli samozrejme poziadavky na charakterove vlastnosti, tie boli aj v opise zadavatela. Avsak, to, ze niekto skutocne je alebo nie je povedzme uprimny alebo prijemny, sa neda zistit z prveho kontaktu, to je vecou dlhsieho spoznavania. Ked je tam ale objektivne jasna poziadavka na miesto bydliska, rodinne pomery a vek, tak je dost podivne, ze sa ozve totalne nevhodny clovek. Ano, hladali sa dvaja ludia. Nacrtla som aj preco asi. Ked su pre niekoho rysave a pehave deti symbolom isteho temperamentu, tak to spomenie.

Dufam, ze moj clanok na niekoho nezaposobil, ze povazujem ludi zoznamujucich sa na inzerat za nejakych pribrzdenych. Celkovo je klasicke nahodne stretavanie sa dost obmedzene v sucasnosti. Je to na skodu tomuto svetu, ale je to realita a na ludoch, ktori davaju inzeraty je obdivuhodne, ze to hladanie verejne prezentuju, lebo mnohi svoju osamelost zatlkaju. Preto rada citam, ze sa v zoznamovani niekomu dari.

Sorac, aka virtualita? Myslim, ze vo vasej dialkovej komunikacii je viac reality, nez zazivas s hocikym inym sediacim vedla teba. Kto vie, ako sa to s tym "len velmi dobrym kamaratstvom" nakoniec vyvinie. Drzim palce.
22.01.2006 - 12:15
sorac
A nie je to virtualita??? clovek sedi za pc a tuka.. ano, rozpravam sa s konkretnym clovekom..ale nevidim ho, necitim ho a nemozem sa na neho usmiat ani mu vyplazit jazyk...

pre mna su taketo veci dost dolezite... :-D

preto je to len virtualita aj ked urcite v tomto mojom pripade velmi prijemna virtualita..
Vlastne, tesim sa na kazdy vecer, ked si mozem sadnut za pc a pokecat...
je to unik z reality..

Kto vie ako sa to skonci.. mas pravdu..ale asi tak ako to je.. ona ma dolezite veci na slovensku a urcite nikam nepojde.. a ja tam isto skoro nepojdem, som 2000km od slovenska a nemozem sa v najblizsich rokoch vratit...

ale to nie je potrebne rozoberat... nechame to na cas...
22.01.2006 - 12:42
Markoff
sorac, samozrejme ze svojim sposobom to virtualita je, to len podaktori idealisti vyssie si pletu uprimnost s realitou, kazdy zdravy clovek samozrejme preferuje osobny kontakt s uprimnym rozhovorom a nie neosobne aj ked uprimne vykecavanie sa

ale v principe je realita samozrejme vsetko, to ze zije a ma nejaky problem predsa nezmeni to ci sa o tom s nim bavim osobne, po telefone alebo cez pocitac, takze to delenie na "net a real" by uz mohlo konecne skoncit, snad vzdy sedi na druhej strane clovek, tak neviem aka virtualita, rec moze byt nanajvys o forme
22.01.2006 - 15:39
Meno:

Komentare su moderovane, objavia sa po schvaleni neskor.