Markoff's blog - dennik z Ciny 2011-2016 a cestopis z Azie 2010-2011

Cina - kde, ako a za kolko vybavit cinske viza (update 7/2014)

Azia - 19.07.2010 - Markoff

Na vybavenie cinskych viz budeme potrebovat - cestovny pas (viac ako 6mes pred koncom platnosti, toto sa tyka prakticky akejkolvek krajiny kde sa ziada o viza, takze de facto konci pas o pol roka skor nez oficialne), 1 pasovu fotku ktoru dame na vyplneny dotaznik a vytlacenu letenku.

Konzularne oddelenie Ciny sidli na Jancovej ulici v Bratislave. Najblizsia zastavka MHD je Hummelova (na znamenie!) kde chodi trolejbus 207, na Hummelovej zastavke vystupime pokracujeme kusok dalej ako trolejbus az kym nedojdeme k velkej T krizovatke, kde je uz vlavo kolmo Jancova ulica, po nej sa vydame dole kopcom, po lavej strane si vsimneme prihodne umiestnenu ambasadu demokratickeho Bieloruska. Dole vpravo si uz vsimneme budovu cinskeho velvyslanectva ktora vyzera ako velky hotel/ubytovna (nechyba obrovsky satelit pre spionaz :-) (dufam ze mi nezablokuju blog, to bol len vtip!)). Oficialny vstup odignorujeme a popri garazi sa vyberieme az dole vpravo za roh, kde je vstup na konzularne oddelenie.

Ked som tam dosiel pred vstupnou branou so zvoncekmi a videokamerou cakala Slovenka a dvaja Aziati a vyzeralo ze tam postavaju uz hodnu chvilu. Vraj zvonili na konzularne ale nikto im neotvaral, tak som este rozlustil ze na dalsom vysuchanom zvonceku je Sekretariat na ktory sme tiez zazvonili. Este som si zasrandoval ze by sme mohli skusit treti zvoncek Politicke oddelenie kde by sa nam snad dostalo najpromptnejsej odpovede. Po chvili od zazvonenia na Sekretariat nam zabzucali a otvorili dvere, bez problemov sme sa vybrali hore kopcom do maleho kanclika so stolom, kopirkou a dvoma okienkami s prepazkami vzduchotesne/zvukotesne oddelenymi, takze siel cez vstupny maly otvor dole krasny prievan a cez reproduktor na skle som dokopy nic nerozumel. V skrumazi ludi som sa prekvapujuco rychlo dostal na rad, nie k peknej aziatke (vraj nic moc eng) ale k cinskemu uradnikovi (podla update 2012 od cestovatelov je jedno okienko pre Slovakov kde hovoria slovensky a druhe pre Cinanov po cinsky).

Ten si vzal akurat moj pas, formular s fotkou a vytlacenu letenku, vsetko som mal vyplnene, nieco sa ma spytal, nic som mu nerozumel, neviem ci sa pytal cinsky alebo anglicky, naco mi skusenejsia Slovenska (z cestovky?) stojaca vedla u Aziatky odvetila ci chcem viza za tyzden alebo rychle viza. Na to som pracovnikovi odvetil ze obycajne (ordinary) a tym nasa komunikacia hasla. Po chvili mi dal do ruky listok (platobne oznamenie CSOB) na platenie a povedal ze s nim mam ist do banky. Bez pozerania nan som sa ho hned pytal ze aky variabilny symbol (payment ID number :-)), Cinan nevedel co sa ho pytam (super znalost eng), ale skusenejsi Slovaci sa ma chceli cim skor zbavit a povedali ze to staci zaplatit v banke, netreba ziadny variabilny.

Celkovy dojem - nerobili ziadne problemy, ale anglictina na konzulate tragicka, kde inde uz ju maju vediet ked nie tam? Nastastie tam evidentne ziadaju viza len skuseni slovenski cinski harcovnici co vedia kazdemu poradit.

Napriek straseniu na nete, ze si mate ziadat o viac dni nez potrebujete, lebo davaju menej (hlavne u prvej navstevy Ciny) som dostal presne kolko som chcel (60d na 1 vstup, predlzitelne v Cine o dalsich 30+30d bezplatne (podmienka CN bankovy ucet zriadeny len s pasom za 30min na ktory vlozite 20000RMB ktore sa daju po obrzani viz vybrat alebo postupne neskor kdekolvek na svete s cinskou kartou za smiesny poplatok, inak sa da vyuzit sluzba agentury za 600RMB ak nemate peniaze)) zodpovedajuco mnou predlozenej letenke/rezervacii (radsej odstraneny AMADEUS kod aby sa to nedalo rychlo hodit pre kontrolu do systemu :-)). Zhruba od roku 2012 je problem min. pri prvej ceste do Ciny dostat viac ako 30d, ak ich budete chciet je mozne ze budete musiet dolozit kvantum dokumentov (pozvanku, zabookovany hotel atd.), takze by som skor zvazil obycajne 30d viza a tie si nasledne predlzil v Cine. Podla informacii z 8/2013 postup uvedeny v tomto clanku fungoval pre dvojvstupove turisticke viza (60+1EUR, nemam vsak info aka dlzka jedneho pobytu), jedinou odlisnostou bola nutnost uviest zabookovane hotely, tie si mozete zabookovat a nasledne zadarmo stornovat cez Booking.com, CTrip.com ci Elong.com, ale nikto to aj tak neoveruje takze si v zasade staci opisat ich adresy a nazvy.

Dostal som platobny poukaz na 40.40EUR, ten som siel zaplatit do CSOB kde mi dala pracovnicka vyplnit vklad na ucet kde som vedel prakticky vsetko az na sumu, kedze CSOB od vas nepyta nic navyse okrem sumy ktoru vkladate tak som vlozil radsej 40.40EUR vr. poplatku, ktory musia platit Cinania (viza stoja 40.00EUR) a zmiatla ma tym ze pozadovala variabilny symbol s ktorym ma odbili na ambasade Slovaci ze vsetko je na poukaze aj ked nikde nie je (podla info z 8/2013 by uz mal byt uvedeny na listku z ambasady), je tam akurat nejaky ciselny identifikator ziadosti hned vedla ciaroveho kodu tak som dal ten, nic ine co by mohol byt VS tam nie je, vyzera ze bol spravny ked som viza dostal.

Kvoli letenke/rezervacii vam staci nezaplatena rezervacia (s prechodom po zemi instrukcie na webe nepocitaju, kedze bud potrebujete letenku, jej rezervaciu, potvrdenie o komercnom zajazde alebo pozyvaci list, nezaplatena rezervacia je cesta najmensieho odporu, aj ked vyslovne neuvadzaju ze musi byt letenka spiatocna ale naco si komplikovat zivot...), vacsinou nie je problem sa so sprostredkujucou slovenskou leteckou agenturou/cestovkou dohodnut nech vam pockaju par dni na platbu (prip. aj bez toho, vyuzit sluzby takej ktora ponuka platbu bankovym prevodom) a podrzia letenku aby figurovala v systeme, ak by si ju Cinania chceli preverovat (co je prakticky nemozne pre akukolvek ambasadu, nakolko aj samotne aerolinky maju v letenkach ohromny bordel). Cez koho som takto rezervoval letenku nebudem uvadzat kedze to bolo neeticke, skusal som ale skusobne platnost leteniek na roznych sajtach a napr. z Allcheapfares bola letenka skapata zo systemu uz po nejakych 2 dnoch bez zaplatenia, cez SK cestovku nezaplatena visela v systeme AMADEUS este po tyzdni, rovnako aj Emirates maju dost dlhu cakaciu dobu, v pondelok som rezervoval letenku a v piatok rano mi dosiel mail ze mam 24hod este na zaplatenie, akurat negeneruju ziadny kod (ani AMADEUS, ani GALILEO) pre kontrolu (co vam moze byt jedno). Cele tieto nezmysly s letenkou su beztak zbytocna otrava a nie je z ich strany ani dovod to nejako kontrolovat, mali by byt radi ze tam ide clovek utracat peniaze.

O tyzden som si po 15-ej vyzdvihol viza na cinskej ambasade (treba predlozit platobne oznamenie ktore vam nechaju v CSOB a taktiez vam daju potvrdenie o vklade na ucet), na zazvonenie tentoraz hned reagovali, vnutri nebol nikto okrem mna, prakticky bez cakania som dostal spat presne take viza ako som ziadal od peknej Aziatky, este sa mi mari ze ked mi ich podavala vravela "nech sa paci".

Uradne dni su utorok a stvrtok, ziadosti sa podavaju od 0830-1100 0900-1130, viza sa vyzdvihuju v rovnake dni medzi 1500-1600. Normalne su viza hotove za tyzden (napr. podane v utorok, vyzdvihnute v utorok), ak ich chcete mat hotove v den podania po 15-ej je priplatok 40EUR, ak v dalsi pracovny den je priplatok 30EUR. Jednovstupove viza stoja 40EUR + 0.40EUR poplatok za vklad na ucet, takze celkovo uhradite na pobocke CSOB 40.40EUR. Do Hong Kong a Macao slovenski obcania viza nepotrebuju (90d pobyt ako Malajzia/Singapur) ale rata sa to ako iny stat, takze ak chcete ist do Ciny a odbehnut si do HK a potom spat do Ciny mali by ste mat dvojvstupove cinske viza, lepsie je mat rozne miesto priletu/odletu aby jedno bolo v HK a druhe v Cine a potom vam stacia jednovstupove. Jednovstupove viza su platne 3 mesiace, dvojvstupove 6 mesiacov a viacvstupove maju platnost bud 6 alebo 12 mesiacov. Platnost viz 3 mesiace znamena, ze ak poziadate o viza 1.7. tak ked dostanete viza v pase budete mat ich zaciatok platnosti taktiez 1.7. s tym, ze su platne do konca septembra, takze ak ste dostali napriklad viza na 60 dni pobytu v Cine znamena to, ze s vizami platnymi od 1.7. mozete kludne vstupit 30.9. do Ciny a pobudnut tam 60 dni (prip. si to v Cine este predlzit o dalsich 30+30d zadarmo), platnost = dokedy musite vstupit do Ciny najneskor, to ze vam platnost viz skonci po tom ako vstupite do Ciny je bezpredmetne, platnost ma vplyv len na vstup do krajiny, potom je rozhodujuci udeleny pocet dni o ktore ste ziadali. So ziadostami by nemal byt problem, aj v maji/juni 2012 ludia dostavaju na Slovensku tolko dni ako si zaziadaju bez akehkolvek pytania na doklady, staci dolozit tu spravnu letenku a da sa stale dostat aj len 90d 30d (ktore sa daju v Cine predlzit o 30+30d, takze sa da takto krasne pobudnut v Cine 150d 90d bez jej opustenia, kto chce byt dlhsie nech prileti najprv do HKG a tam vyuzije sluzby agentury FBT ktora vie vybavit 6mes F viza za rozumnych 2000HKD bez akychkolvek dokladov, informujte sa na akt. ponuku).

Zaludnosti cinskeho dotaznika na viza (update k novemu dotazniku 2012) - z toho ze do kolonky na pasovu fotku sa vam pasova fotka nevojde si nic nerobte, mate ju spravne. Do bodu 1.11 mozete uviest cislo OP, ale nemalo by byt potrebne, kedze u viz sa vsetko tyka beztak len pasu. U 1.13 odporucam za kazdych okolnosti (okrem studentov) uvadzat businessman alebo company employee a zbytocne si nekomplikovat zivot nejakym nabozenstvom, nezamestnanostou, politikou ci nebodaj mediami (to vyplni naozaj len blazon ak nejde vyslovene na zurnalisticku sluzobku). V bode 2.1 tak ako u predoslych nekomplikovat si zivot a uvadzat vzdy turizmus. Bod 2.3 datum priletu ci vasho planovaneho vstupu do krajiny (mala by tomu zodpovedat "letenka"), neuvadza sa nikde vo vizach takze je to vcelku jedno kedy vstupite, viza su platne od poziadania o ne, takze o ne neziadat skor a toto je skor pre konzulat aby ste o ne neziadali zbytocne skoro a vdel vas na to upozornit. V bode 2.4 uvedte kolko dni chcete byt v Cine, malo by sa to zhodovat s vasou letenkou +- to zaokruhlite maximum je 30d (inak treba vela dokladov), ked ste hodne odvazni mozete skusit rovno 90 co je myslim maximum na jeden vstup (napr. v Indii nebol problem 180d u viacvstupovych viz, s tym ze aj tam to uz sprisnuju ze medzi vstupmi by mal byt odstup 2-3mes, u 1-vstupovych mozu dat len 90d), samozrejme ak idete na 21 dni tak vam staci uvadzat 30 a nerobit si problemy, ak chcete ale zostat v Cine dlhsie tak odporucam poziadat aspon 60-90d a nasledne sa tieto viza daju predlzit vnutri v Cine o 30+30d. V bode 2.5 si najdite nejaky hotel a uvedte jeho nazov, adresu a telefon, hotel sa da bezplatne zarezervovat na Agoda ci Elong, nasledne po obdrzani viz mozete rezervaciu bezplatne zrusit, osobne ked som o viza ziadal v HKG tak som si vymyslel nejake typicke meno GH a uviedol vymyslene tel. cislo akurat v spravnom cinskom formate, nikto toto neoveruje. Za cestu si v bode 2.6 platite samozrejme sami, ak mate poistenie mozete ho uviest v bode 2.7, ak nemate nechajte to prazdne, nikto ho pre navstevu Ciny (narozdiel od Ruska) nevyzaduje. 2.8 a 2.9 prazdne, v pripade nezamestnanych v bode 3.5 nejaky vymysleny zamestnavatel nekomplikovat si zivot tym ze o viza ziada nezamestnany, nikto toto neoveruje. V bode 4.2 uvedte krajiny ktore ste navstivili za poslednych 12 mesiacov, datumy odkedy dokedy a vsade u nich turizmus, tento bod sa tyka len krajin ktore mate uvedene v pase s ktorym ziadate o cinske viza (ak ste pocas 12mes menili pas nikoho nezaujima co mate v predoslom pase), ziadne krajiny Schengenu ci ine kde ste cestovali na OP sa uvadzat nemusia. Nikdy v dotazniku neuvadzajte ze navstevujete pribuzneho ci priatela, toto vam neprinesie ZIADNY benefit, LEN komplikacie s pozyvacim listom a dalsimi dokladmi ktorych ste usetreni pokial cestujete ako obycajni turisti co idu poznavat Cinu.

Narozdiel od predosleho dotaznika zmizli otazky o itinerari (ak by sa vas ktokolvek pytal tak NIKDY nejdete do Tibetu ani Xinjiang) a formular je prehladnejsi a menej zmatocny. Uvedene komentare a cely clanok sa tyka ziadania o viza na Slovensku. Podmienky pre udelenie viz v Cesku su vdaka skvelym vztahom Ceska a Ciny podstatne prisnejsie a Cesi musia dokladovat potvrdenie o zamestnani (hocico) + suhlas s cerpanim dovolenky (hocico) + itinerar cesty (neuvadzat Tibet/Xinjiang) + vyslovene spiatocnu letenku (rezervacia cez agentury umoznuju platbu bankovym prevodom pokial budete mat inu letenku ci prichadzate po zemi) a ine veci ktore su podrobne uvedene na webe ambasady v Cesku.

Pri ceste do Ciny si stiahnite sprievodcu Lonely Planet China 10th Edition May 2007 PDF (DF mirror, tu je novsia 11ta edicia ale vo formate MOBI pre ebook citacky, PDF je lepsi) - sice starsie ale zadarmo je pre pripravu, mapy a podobne dobre aj toto, na pamiatkach a podstatnych veciach sa toho tolko nemeni.

Update 1/2013 - opravene odkazy v clanku nakolko stranky cinskej ambasady na Slovensku boli zrusene a nahradene medzinarodnymi. Komentare premazane o zbytocnosti, nech druhi nestracaju cas ich citanim.

Update 7/2014 - cinske viza je mozne predlzit v Cine uz bez zbytocnych papierovaciek a odkladania potvrdenia o prostriedkoch na cinskom ucte, ale len 1x o 30 dni (predtym 2x).

Update 4/2016 - cena za jednovstupove viza sa zdvihla z 40 na 60EUR.

Suvisiace clanky:
Thajsko - Kde, ako a za kolko vybavit viza
India - Ako vybavit indicke viza v Bratislave
India - Ako ne/vybavit iranske a pakistanske viza vo Viedni
Rusko - kde, ako a za kolko vybavit ruske viza

>> Novsi - Rusko - kde, ako a za kolko vybavit ruske viza (update 8/2013)
<< Starsi - Vziat ci nevziat (mobil s) GPS?

Komentarov: 37

baca
v utorok idem poziadat o viza,mam jednu otazku,kolonku 2.5 miesta pobytu,staci tam dat len jeden hotel v jednom meste alebo viac v roznych mestach.Idem ziadat na 2 mesiace.
28.06.2012 - 14:00
Markoff
mal by stacit prvy, ostatne na elong.net si ich ale nie je problem zabookovat viacero zadarmo bez kreditky a akehokolvek falsovania, ale staci jeden, ja ked som to vyplnoval pri ceste z HKG tak som s vymyslel z hlavy nejaky v shanghai, na slovensku by nemali byt problemy, hlavne aby bola zodpovedajuca letenka
28.06.2012 - 14:16
baca
este mam otazku ohladom koloniek co nevyplnujem (cinske meno,dalsia statna prislusnost...)
necham to policko volne alebo tam mam dat pomlcku resp N/A ?
30.06.2012 - 11:18
Markoff
netreba okolo toho filozofovat, najlepsie nechat prazdne, ono su tie viza v zasade len formalita
30.06.2012 - 13:57
baca
keby pisem blog tak podanie ziadosti nazvem cinsky kokotizmus vs slovenska jebnutost.

o viza som isiel poziadat minuly utorok,pridem tam,zavrete,zrutil sa im system,moja chyba,mal som sa este vecer pozriet na ich web,bolo to tam vypisane (zrejme niekdedy vecer to nahodili okolo obeda tam nebolo nic).

o tyzden v utorok tam pridem o 8/30, predomnou asi 20 nervoznych ludi co si mysleli,ze otvaraju o 8/30 (9/00 je spravne).Po otvoreni sa vsetci hrnu dovnutra,zrazu sa cinania (veru bolo ich hodne) zacnu predbiehat,vsetci cinania idu k druhemu okienku (obsluhuje cinan),ktore ako neskor vysvytlo je len pre cinanov(nikde to tam neni vypisane),pre ostatnych je len prve okienko (obsluhuje slovenka),takze som sa spolu aj s par ludmi rozculoval zbytocne.

Prvy clovek pri nasom okienku odbaveny cca za minutu,parada,som si myslel ale potom to zacalo.Prisla na rad rodinka (uz tu boli treti krat v priebehu dvoch tyzdnov) co mala ziadost o vizum s pozivacim listom.Ked to cinan zbadal (on vraj schvaluje kto dostane nedostane vizum) hned chcel od nich letenku (normalka),osobnu korespodenciu medzi nimi a tym co ich pozyva,itinerar cesty,vypis z uctu,cestovnu poistku,rezervacie na vlaky resp busi v cine,aby pasovali s itinerarom.Sa tam dotahovali asi 30 minut,potom isli volat cinanom co im dali pozyvaci list aby zavolal na ambasadu,ze je to pravy list od nich,proste uplna groteska.Potom sa to opat rozbehlo,prisla pani s agentury,ta mala vsetko ok (asi 20 ziadosti),potom zasa ta rodinka a zas sa dotahovali.dalsi clovek co sa vybavil za minutku,potom dve studentky s pozyvacim listom a zasa problem ako u tej rodinky.

Nakoniec som sa po 1hod a 45 min dostal na radu,ked slovenka zbadala ,ze ziadam o 60 dni skoro jej oci vypadli a hned cupitala za cinanom,ten chcel odo mna itinerar + rezervacie na vlaky,busy po cine.jasne,ze toto som nemal,tak slovenka povedala,ze na 30 dni daju viza bez problemom,prepisal som na ziadosti 60 na 30 jeden hotel vyskrkol dal jej to.Teraz mi uz len ostava dufat,ze mi daju aspon tu 30 a hadam im nebude vadit skrkance v ziadosti (to mi poradila ta slovenka aby som to nemusel znova vypisovat)

ako dopadla ta rodinka a studentky neviem,ostali tam este po mne a stale sa dotahovali ale ja byt na ich mieste (obaja tam boli uz 3x resp 2x co im nieco chybalo) tak serem na pozyvaci list a dam si normalnu ziadost.

takze to zhrniem,treba ziadat bez pozivacieho listu a len na 30 dni,potom su neni ziadne problemy a staci len letenka resp rezervacia.

este jedna pikoska,ako som tak cakal vonku kym otvoria,za mnou stala jedna blondinka.skusim ju citovat - ty kokso ved ja tu ziadost nemam vobec vyplnenu,aha tu sa pytaju na kolko dni ziadam vizum,odkial to ja mma vediet,jeee a tu je nekae okienko na fotku,to ju tam mam akoze nalepit :) nakoniec ked zisitla,ze jej tam vela veci chyba zvrtla sa isla domov.

Bavil som sa tam s chlapikom co uz ide ziadat 6x krat o vizum a vraj nikdy taketo problemy nerobili,tak bud sa zle cinan vyspal alebo to ozaj nejako sprisnili a neinformovali o tom.

Markoff - vdaka za update.
10.07.2012 - 18:45
baca
tak mam to na 30 dni,preberanie prebehlo bez problemov.
mas potom mail,kukni radsej aj do spamu :)

Markoff - dalsie informacie k cinskym vizam sa daju najst aj na fore Hedvabna stezka
http://www.hedvabnastezka.cz/diskuse/mon..
18.07.2012 - 13:08
Jakub
Ahoj Markoff
Vybavujem si a 1 vstupove turisticke Viza do CN a chcem sa ta spytat, Budem ich moct pouzit aj na vstup po zemi z Hongkongu alebo to plati len na letecky vstup. Rozmyslal som totiz ze by som zacal v Hongkongu a potom by som presiel na mainland. A dalej letenka staci rezervacia, alebo je nutne ju aj kupit.

Vdaka
25.08.2013 - 19:22
Markoff
je uplne irelevantne akym sposobom a odkial vstupujes do Ciny ak uz mas raz viza v pase, nikde na vizach nie je uvedene nic suvisiace so vstupom ci sposobom vstupu, v BA je ich vybavovanie vcelku OK ale v HK by bolo asi este jednoduchsie ked tam beztak asi planujes stravit par dni
25.08.2013 - 20:00
Karel
Ahoj , chystáme se koupit akční letenky od China southhern do Jakarty, ale trochu nás odrazuje dlouhé čekání na letišti v čínském Guangzhou ( 23 hodin 55 minut).
Nevíš prosímtě jestli je možné bez víza opustit letiště a čekání si zkrátit prohlídkou města ? Někde jsem četl , že v Pekingu a Šanghaji je to možné na tranzitní vízum .
Díky Karel
16.11.2013 - 18:55
Markoff
Ano, letisko Guangzhou je mozne opustit na bezvizovych 72hod pokial viete predlozit nadvazujucu letenku do tretej krajiny, Guangzhou je tretim mestom po Shanghai a Beijing, ktore taketo nieco v Cine umoznuje. V buducnosti sa tento rezim planuje aj v Chengdu pokial viem.
16.11.2013 - 21:25
Karel
Ahoj Markoff , moc Ti děkuju za rychlou a hlavně potěšující odpověd.
Je moc fajn že jsi takový expert na Čínu , hodně čtu i tvé příspěvky na Hedvábné stezce.
A prosímtě jestli ješte můžu jeden dotaz , koukal jsem že z toho Guangzhou je to do Macaa či Hongkongu jen 2-3 hodiny busem . Myslíš že by nás tam pustili bez čínského víza ? Nejsou to už kolonie ale čínská města , ale nejaké hranice tam jsou , že ?
Ještě jednou moc dík
Karel - https://plus.google.com/photos/103499395..
17.11.2013 - 05:14
Markoff
pozor, tych bezvizovych 72hod sa tyka len samotneho Guangzhou (event. Beijing ci Shanghai), ktore podla zakona nesmies opustit, ono sice realne samozrejme na hraniciach mesta ziadne checkpointy nie su (predtstav si ze mas bezvizovych 72hod na Prahu, samozrejme ze pri opusteni uzemia Prahy pri ceste do Brna ti na to pravdepodobne nikto nedojde aj ked moze pri nejakej kontrole dokladov), takze sa to overit velmi neda, ale Macau a Hong Kong su de facto uplne odlisne staty (urcite ziadne cinske mesta) oddelene od Ciny plotom a pohranicnikmi kontrolujucimi paserakov a nelagalnych imigrantov s odlisnymi vizovymi podmienkami (bezny Cinan tam ani nemoze cestovat a musi si vybavit specialne povolenie, ekvivalent pasu, narozdiel od normalnych cinskych miest v Cine), kde normalne musis pri vystupe z Ciny dostat peciatku do pasu, nasledne dostanes 90 bezvizovych dni v HK/Macau a nasledne vstupit spat do Ciny s platnym turistickych vizom z konzulatu

takze v prvom rade pochybujem ze by vas vobec pustili von z Ciny ak by ste sa dostali na hranicu s tymto 72hod bezvizovym rezimom ktory plati len pre samotne mesto a vobec by ma neprekvapilo keby vas na hranici zabasli (nemate tam vobec co hladat mimo Guangzhou) a nasledne vas deportovali z Ciny kasluc na vas povodny let, na 24hod nema rozhodne zmysel opustat mesto, pozrite si Guangzhou (s najvacsou populaciou cernochov v Cine (a pravdepodobne celej Azii)) a skuste miestnu kuchynu ale nechodte mimo mesto
18.11.2013 - 20:38
Tomas
Ahoj Markoff
prosím o radu ohľadne možnosti vybavenie čínskych víz pre slovakov vo Vietname. S manželkou budeme do dvoch tyzdnou v Hanoi odkial by sme vedeli ist do ciny vlakom ale nemame vybavené čínske víza. myslis že by sa to dalo poriešiť na cinskej ambasade v hanoi? alebo budeme musieť letieť do hong kongu? Už si mi radil pred par mesiacmi ked sme komunikovali emailom ale viem ze bol nejaky problem s Gmailom tak takto to snad bude lepsie a mozno to aj pomoze niekomu v buducnosti. tvoje blog sme dosť využili na našej ceste po SEA, 6 mesiacov za nami a posledny pred nami, tak sa este rozhodujeme ci Cina alebo Japonsko. Ďakujem za pomoc. Tomas
12.05.2014 - 00:15
Markoff
co viem tak by ich malo byt mozne vybavit ale len na kratky pobyt ako 14 dni, zalezi na stasti event. na zvolenej cestovke, verim ze zase vo vietname je za peniaze mozne vsetko, tazko poradit, cez HKG by to bolo ale asi skor schodnejsie tam su vizove agentury ktore vedia vybavit aj 3mes biznis ci turisticke viza za mierny poplatok, treba si mrknut agentury na webe, jedna z najznamejsich je Forever bright trading a odpisuju pomerne rychlo, skuste kontaktovat viacero, vo vietname jedine osobne sa popytat v cestovkach, ist napriamo sam bez agentury by som velmi ani neskusal teda ak vam nestaci nejakych 14-15 dni, ak by stacilo tak kludne aj vo vietname

japonsko je bezvizove, aj ked hypoteticky mozu ziadat doklad o fin. prostriedkoch ale pokial viem prakticky nikdy to od nikoho nepytaju, ale vlezie do vrecka rozhodne viac nez draha cina, kazdopadne obe krajiny budu vyrazne drahsie ako zvysok SEA a treba sa aj v cine pripravit min. na dvojnasobny budget
12.05.2014 - 08:11
Tomas
Ďakujem za rýchlu odpoveď. skusime to teda poriešiť v Hanoi a podla toho sa rozhodneme. Vybavovanie na uradoch vo Vietname sme si uz vyskusali, ked sme chceli predlzenie vietnamských víz kde nam na urade povedali, že jedine cez cestovku, takže to sme sa poučili. je nam jasne ze to nebude take lacne ako SEA ale našu cestu sme zacali v AU a na NZ takže najdrahšie krajiny už asi máme za sebou :). V pripade číny ešte stale sa daju poriešiť tie vlaky cez teba? dakujem T
12.05.2014 - 13:17
Markoff
ak nemate prichod do pekingu co pri prijazde z vietnamu mat najskor nebudete, tak s tymi vlakmi najskor nic (do nanningu chodi cerstvo inak rychlovlak, zacal pred par dnami), ale tak ak cestujete v tyzdni a navyse teraz mimo sviatky tak by to nemalo byt take zle, nieco uz len zozeniete, treba si naplanovat viac alternativ alebo sa pripravit na priplatok za soft sleeper ci rychlovlak (skor ten, tam by nemal byt vacsi problem s listkami len ich ceny su uz porovnatelne s letenkami pomaly) alebo v najhorsom lietadlo, najlepsie byt flexibilny a mat pripravenych viacero moznosti ak nebude listok
12.05.2014 - 15:00
Tomas
OK dik
14.05.2014 - 21:08
Zuzana
Ahoj, plánujem si ísť vybaviť turistické víza. Letenky mám na 30.6-19.8.2014, čo činí 52 dní. Počula som správy o tom, že je problém získať 60dňové 1-vstupové víza. Myslíš, že je lepšie si požiadať o 30dňové a predĺžiť o ďalších 30 v Číne, aj keď mám letenku v daných dátumoch? Budem vďačná za každú radu! :)
15.05.2014 - 01:21
Markoff
podla poslednej odozvy ziadost o viza s letenkou presahujucou 30 dni na ambasade v BA akceptuju, ALE ziadat sa da len o 30 dni, toto mam potvrdene osobnou skusenostou spred par dni. od znameho som tiez pocul ze ma byt teoreticky mozne ziskat aj 3mes turisticke viza v BA ak clovek dolozi financne prostriedky 10tis EUR ale neviem co je na tom pravdy, nemam to potvrdene.

takze najskor v tvojom pripade ziadost akceptuju aj ked zaziadat ti umoznia len o 30 dni, ale ci bude ziadost nasledne vybavena kladne alebo zaporne uz povedat neviem, ak by postupovali logicky tak v pripade ze sa neda u turistickych ziadat o viac ako 30 dni by mali rovno neprevziat ziadost ked vidia ze mas letenku presahujucu 30 dni, ale Cinania a logika tak vidis ze take ziadosti preberaju, mozno sa to posudzuje pripad od pripadu v zavislosti na tom ci si v Cine bola, ako casto a na akych vizach

osobne kazdemu kto uvazuje nad cinou na viac ako 30 dni (do 30 dni nie su ziadne problemy pre Slovakov) a nema este booknute letenky alebo si ich vie bezplatne prebookovat by som odporucal bezpecnejsiu hongkongsku alternativu trebars s priletom do HKG a odletom z Pekingu, v HKG sa daju skrz vizove agentury vybavit 3mes turisticke (L) ci biznis (F) viza a clovek nemusi riesit kolko dni mu daju, napriamo na konzulate ale len 30 dni

co sa tyka predlzovania turistickych nemam o tom ziadne aktualne informacie, ale viem ze uz min. rok odmietali kopcu ludi predlzenie o 30 dni a umoznili im trebars len predlzit o 14 dni alebo vobec neumoznili predlzenie, toto sa da vnutri Ciny riesit taktiez event. cez vizove agenturr za poplatok ktore mozu mat lepsie kontakty a mozu predlzit viza o tych 30 dni, aj ked konkretne v pripade slovakov ktori maju bezplatne predlzenie sa to dost predrazi (staci dolozit zostatok zmrazenych prostriedkov na cas vybavovania viz vo vyske 100USD/den predlzenia, teda cca 20tis RMB na mesiac)
15.05.2014 - 08:26
Zuzana
Ďakujem ti za skorú odpoveď! :) Nuž, tak zažiadam o 30-dňové a budem dúfať, že v Šanghaji mi to bez problémov predĺžia. Nevieš prosím ťa ešte, či im stačí na ambasáde preukázať rezerváciu letenky? (radšej by som si zarezervovala "na oko" jednu novú nepresahujúcu 30 dní). Podľa stránky ambasady by to stačit malo. Kontroluje sa potom reálne, či je tá rezervácia aj zaplatenáa teda platná? Ďakujem!
15.05.2014 - 18:39
Zuzana
Takže nakoniec som požiadala o 50dňové turisticke, aj mi to povolili, ale dali mi iba 30-dňové. Pani úradníčka mi povedala, že po novom dávajú max. 30 dní ľuďom, čo idú po 1-krát do Číny.
30.05.2014 - 03:14
Martina
Ahoj, nevies mi prosim poradit, ci na vybavenie obchodneho viza (kratkodoby pobyt na 7 dni aj s cestou) potrebujem mat v pozyvacom liste vsetko, co je uvedene na web stranke ambasady? Mam totiz pozyvaci list v AJ (pytaju pisany po cinsky), je tam uvedene iba moje meno a c.pasu, chyba tam trvanie navstevy, vztah medzi ziadatelom a pozyvajucou organizaciou a sposob financneho krytia...Dakujem.
26.12.2014 - 04:27
Markoff
slovenska ambasada zvykla byt menej striktna ako ceska, ale pokial viem treba mat vsetko uvedene na stranke ambasady a nestaci len nieco vytlacene na tlaciarni ale musi to byt ofic. pozyvaci list potvrdeny cinskou policiou so vsetkymi nalezitostami, toto by mala ovladat pozyvajuca organizacia co dolozit ze nestaci len nejaky zdrap papiera s peciatkou firmy co si myslia

inak pri tak kratkom trvani by mozno stalo za zvazenie turisticke vizum ak to situacia umoznuje
26.12.2014 - 07:39
Doty
Ahoj, potrebovala by som radu ohladom vybavovania viz mimo Slovenska. Prave sa nachadzam v Australii a letim do Bangkoku a rada by som isla do ciny. Vies mi poradit, kde by bolo najidealnejsie vybavit viza? Je to mozne aj z Thajska? Dakujem
26.12.2014 - 12:50
Markoff
malo by to byt mozne kdekolvek, odlisuje sa akurat kolko dni pobytu dostanes, ak mas zodpovedajuce letenky pre vstup/vystup tak mozes dostat podla letenky, ak po zemi tak najlepsie vybavovat u bezprostrednych susedov s hranicou (teda nie Thajsko, aj ked na letecke visa runy tam chodia niektori ludia zijuci v Cine) ale po zemi hrozi ze dostanes len 15 dni co nemusi byt pre kazdeho postacujuce ale malo by byt mozne predlzit bez vacsich problemov v Cine (predlzit sa da len 1x a uz nie 2x, ak nedostanes teda nejake specialne viza uplne bez moznosti predlzenia)
26.12.2014 - 15:55
Martin
Ahojte! Po precitani, myslim, ze si prednasal na festivale teraz co bol vsak?
Chcel som sa spytat a ta rezervacia letenky, staci len nieco ako zalohova faktura ktoru mi to zobrazilo?
22.03.2015 - 03:49
Markoff
neprednasal som nikde, za posl. 5 rokov som bol v EU raz na 2.5 tyzdna na dovolenke

rezervacia letenky by mala stacit +- hocijaka, nemusi byt zaplatena, ale je samozrejme vhodnejsie nemat tam napisane vyslovene ze je nepotvrdena, nezaplatena a pod., musia tam byt hlavne letiska, datumy, aerolinky, let a meno
22.03.2015 - 09:26
Eva
Ahoj, nikde na strankach ambasady som sa nedocitala ci si musim o vizum ziadat osobne. Nevies ci to moze podat za mna aj niekto iny? Potrebuje splnomocnenie? Diky za radu.
04.06.2015 - 19:51
Markoff
ak sa to nezmenilo, malo by sa dat ziadat aj za druhych bez notarskeho splnomocnenia, ale pre kazdy pripad by som mal radsej nejake doma vytlacene a podpisane, malo by to byt uvedene aj na webe ambasady v ich dokumentoch
04.06.2015 - 20:07
Lubo
To Eva: Da sa ziadat o viza aj za druhych, treba mat ich splnomocmenie, nemusi byt notarsky overene (ja som si ho stiahol tu:www.gotravel.sk/viza-do-ciny).
To Markoff: Diky za vsety clanky co si publikoval na webe, informacie v nich mi velmi pomohli. Cely maj sme stravili v cine a aj vdaka tvojmu realnemu popisu sposobu stravovania, dopravy, mentality, prirody a pod. sme si dokazali sami naplanovat dovolenku na ktoru sa nezabuda. Diky Lubo.
09.06.2015 - 14:44
Mario
Cav Markoff :) planujem ist v Januari do Ciny, no mam viacero problemov.

Pred odchodom na Taiwan som zrusil TP a vratil OP, no realne TP v zahranici nemam vobec nikde (a na slovenskych uradoch ho mam zahlaseny prave v Shanghai :D /prve mesto, ktore mi napadlo/). Si si isty, ze netreba vyplnat kolonku o Local ID/Citizenship number? Lebo info na nete sa roznia (amici napriklad davaju cislo social security, alebo vodicaku - ten mam) a okrem nepouzitelneho Taiwanskeho Uniform ID tam nemam velmi co dat. Niektori hovoria, ze tam treba dat N/A.

Kedze nemam nikde v zahranici TP a na papieri ho mam prave v Shanghai :D tak netusim co mam zadat ako home adresu? Tu kde som sa naposledy zdrzoval na Slovensku? Alebo fake Taiwansku na ktoru mam registrovany Uniform ID?

No a najvasci problem je samotny Taiwan, kedze treba uviest krajiny ktore som navstivil za poslednych 12 mesiacov. Ako ho mam nazvat aby som co najmenej nasral Cinanov? Taiwan, Province of China? :D

Kopu problemov, ked chces zit co najviac odtrhnuty od statnych hluposti... Dik za rady :)
16.07.2015 - 04:26
Markoff
ak máš slovenské občianstvo a cestuješ so slovenským pasom, tak to je jediné čo vyplnas o slovensku, určite žiadnu ID kartu, adresu nikto nekontroluje daj tam rodičov či posledný trvalý

ak máš lokálnu kartu kde byvas môžeš tam dať tú

Taiwan je taiwan pre každého vrátane číňanov a pre cudzincov sú to z vizoveho hľadiska odlišné krajiny tak tam pichni normálne taiwan

daj vedieť ako si dopadol
16.07.2015 - 10:14
Mario
Ok dik za rady. Zistil som, ze Citizenship number moze byt aj rodne cislo, tak im ho tam fuknem, lebo fakt je plny net toho, ze pokial tvoja krajina ma nejake povinne cislovania, tak ich treba uviest. Niektorym ludom takto neschvalili viza. Adresu dam radsej Slovensku ako Taiwansku. Co sa tyka pomenovania, tak neviem ci Cinanom vadi Taiwan, alebo Republic of China. Mozem si o ich historii precitat aj 100x aj tak v tom budem mat gulas :)

Jop dam vediet, ale najskor to budem riesit az v decembri. Ibaze by som sa este predtym ocitol v Hong Kongu a vyriesil to tam.
16.07.2015 - 13:37
Mario
Takze uz som par tyzdnov po vylete v Cine. Adresu som dal slovensku aj ked uz davno nie je aktualna, nikto to nekontroloval. Taiwan som spomenul ako Chinese Taipei a HK ako Hong Kong, China s cim bol cinsky uradnik urcite spokojny. "Citizenship number" som zadal rodne cislo a ubytovanie som dal len "Shanghai". To mi poradili priamo na ambasade. Inak absolutne ziaden problem, cinanka za priehradkou zavolala slovenku, ked ma tam videla, takze komunikacia bez problemov.

Btw zvonil som na vsetky zvonceky a nikto neotvaral. Musel som cakat az kym odtial nevyliezol nejaky ziadatel o viza a neotvoril branu zvnutra.
31.03.2016 - 18:52
Lenka
Ahoj,chcem sa spytat ak k ziadosti dokladam suhlas od rodicov s vycestovanim mozem ho napisat ja alebo si mam vybrat nejaky vzor z internetu.Dakujem
21.07.2016 - 20:36
Andrej Hornacek
Zavolaj na ambasadu do BA tam ti po slovensky radi povedia co a ako +421262804291
22.07.2016 - 06:13
Roman
Cauko, v aprili ideme na 20 dni do ciny, v ramci tripu by sme radi navstivili hongkong. Prilet aj odlet mame zo shanghaia takze podla info by sme si mali vybavit viacvstupove viza. Je s tym nejaky problem? Ideme prvy krat do ciny, mame uz kupenu letenku, ale ziadny itinerar ani buknute ubytko. Dakujem za info.
23.02.2017 - 15:32
Meno:

Komentare su moderovane, objavia sa po schvaleni neskor.